קבוצת אסם פירסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2008 ולשנה כולה. ע"פ הדו"חות, מחזור המכירות של אסם ב-2008 הסתכם ב-3.2 מיליארד שקל, עלייה של 9.3% לעומת 2.9 מיליארד שקל ב-2007.
החברה מסבירה כי הגידול במכירות בא לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של החברה: בתחום המזון בטמפרטורת החדר, חטיפים ומאפה - גדלו המכירות ב-9.1%; בתחום מוצרי המזון בטמפרטורת החדר (מוצרים אחרים) - גדלו המכירות ב-9.3%; בתחום המזון המצונן גדלו המכירות ב-17.4%; בתחום המזון הקפוא גדלו המכירות ב-6.6%.
המכירות לשוק המקומי ב-2008 הסתכמו ב-2.7 מיליארד שקל, עלייה של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכירות החברה לחו"ל עלו ב-8.8% והסתכמו ב-2008 ב-449.3 מיליון שקל.
מחזור המכירות ברבעון הרביעי הסתכם ב-788.8 מיליון שקל, עלייה של 6% לעומת מחזור של 744 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007. הוצאות המימון הסתכמו ב-2008 ב-36.1 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 23.2 מיליון שקל אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות של הקבוצה עלה ב-7.2% והסתכם ב-2008 ב-374.7 מיליון שקל. ה-EBITDA עלה ב-11.4% ל-474.9 מיליון שקל. ברבעון הרביעי הרווח התפעולי עלה ב-13.2% ל-98.1 מיליון שקל.
שולי הרווח התפעולי (הכוללים הכנסות והוצאות אחרות) עמד ב-2008 על 11%, לעומת 12.6% אשתקד.
עלות שכרו של המנכ"ל גזי קפלן הסתכמה ב-2008 ב-2.7 מיליון שקל. עלות שכרו של דן פרופר, יו"ר הדירקטוריון, הסתכמה ב-3.5 מיליון שקל.
הרווח הנקי של אסם הסתכם ב-2008 ב-249.2 מיליון שקל, עלייה של כ-2% לעומת הרווח הנקי ב-2007 שהסתכם ב-244.8 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-65.9 מיליון שקל, ירידה של כ-14% לעומת רווח הנקי של 77.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007.
ב-25 בפברואר החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.