UBS מותירים ההמלצה על מניית כי"ל ב"קנייה": אי-ודאות לגבי מכירות הדשנים ב-2009

כלכלני הבנק השוויצרי נותנים מחיר יעד של 43 שקל למניה , גבוה ב-13.7% ממחירה בשוק ; הכלכלנים: BHP, פוטאש, מוזאיק, וכן חברת האשלג שהנפיקה אשתקד, אינטרפיד פוטאש, נסחרות בדיסקאונט ביחס לשוויין האמיתי

כלכלני הבנק השוויצרי UBS פירסמו סקירה על מניות הדשנים המובילות, ובכללן גם כי"ל הישראלית.

כלכלני הבנק צופים שנה חזקה בתחום הגרעינים ב-2010. בנוסף, התחזיות הן כי הביקושים לגרעינים בארה"ב לא צפויים לשנות כיוון בשנה הבאה ולהישאר נמוכים - זאת עקב שולי רווחיות נמוכים שרשמו החקלאים, מה שמקשה עליהם בהוצאה על הגרעינים או הדשנים ליבולים. הכלכלנים צופים כי בתחום מחיר המכירה של האשלג בהסכם עם הסינים, יגיעו להסכמה בקרוב, וישאירו את המחיר בעינו - כ-585 דולר לטון ב-2009. לפיכך הכלכלנים נזהרים בהערכתם לגבי המלאים שיימכרו.

כלכלני הבנק מותירים המלצתם על מניית כי"ל ב"קניה", במחיר יעד של 43 שקל למניה - גבוה ב-13.7% ממחיר הפתיחה של מניה בבורסה בת"א היום.

שלל חדשות במגזר הדשנים העולמי

בסוף השבוע היו שלל חדשות במגזר הדשנים העולמי. יצרנית הדשנים, אגריום הודיעה כי היא מעלה את הצעת הרכש הקיימת למניות חברת CF תעשיות . על פי ההצעה החדשה שוויה של כל מניית CF יהיה 35 דולר, עלייה של 3.3 דולר במזומן, שהם עלייה של 10.4% ביחס להצעה הקודמת. ובנוסף יקבלו הנענים להצעה, מניית אגריום אחת בעבור מניית CF שברשותם.

על רקע המגעים, כלכלני UBS נותרים נייטרליים בהמלצתם על מניית CF ואגריום, עד שיתקדמו המגעים.

בנוסף, BHP ביליטון , חברת הכריייה הגדולה בעולם, הביעה עניין ברכישת מכרות אשלג או אתרי קידוח בנזין לאחר שגייסה החודש 6.3 מיליארד דולר באג"ח. שמועות בהקשר זו טוענות שמדובר שפוטאש הקנדית נמצאת על הכוונת.

כלכלני הבנק השוויצרי מעריכים כי BHP, פוטאש, מוזאיק, וכן חברת האשלג שהנפיקה אשתקד, אינטרפיד פוטאש (סימול: IPI בבורסה בניו-יורק), נסחרות בדיסקאונט ביחס לשוויין האמיתי. באשר למוזאיק ו-IPI, הכלכלנים ממליצים "קנייה" במחיר יעד של 63 ו-27 דולר למניה בהתאמה - האחד משקף פרמיה של 30% והשני משקף דיסקאונט של 32%. על מניית פוטאש ממליצים "קנייה" במחיר יעד של 105 דולר - המשקף פרמיה של 17.2% למחיר המניה בשוק.

בחברת המחקר scotia capital מגיבים ביחס לשמועות על ההשתלטות האפשרית של BHP על פוטאש, ומציינים כי הרכישה שביצעה BHP ביוני 2008, את אנגלו פוטאש הקנדית תמורת 282 מיליון דולר, מרמזת שיש דברים בגו וההתעניינות בפוטאש עשויה להיות אמיתית.