אולמרט הורה להעביר 10 מיליון שקל לרשות המסים למאבק במשפחות הפשע

הסכום יתווסף ל-30 מיליון השקלים עליהם סוכם כבר בעבר ; בכך שם ראש הממשלה קץ למחלוקות בין גורמי האכיפה, שגרמו לשיתוק בפעילות של רשות המסים מול משפחות הפשע

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הורה להעביר תוספת תקציבית של 10 מיליון שקל לרשות המסים לטובת המאבק במשפחות וארגוני הפשע, שתאפשר את פעילות רשות המסים בתחום זה. הסכום יתווסף ל-30 מיליון השקלים עליהם סוכם כבר בעבר.

בכך שם ראש הממשלה קץ למחלוקות בין גורמי האכיפה, שגרמו למעשה לשיתוק בפעילות של רשות המסים מול משפחות הפשע.

אתמול כינס אולמרט דיון בנושא המאבק בפשע המאורגן, ובו השתתפו שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן; השר לביטחון פנים, אבי דיכטר; ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי; ונציגים ממשרד האוצר, מהמשטרה, מהפרקליטות וממשרד ראש הממשלה.

בדיונים הקודמים שנערכו אצל ראש הממשלה בנושא זה הציגה המשטרה את דרכי הפעולה החדשות למאבק מול משפחות הפשע, במטרה למגר ולצמצם את היקפיו של הפשע המאורגן.

בין היתר הושם דגש על הצורך לפעול כלכלית מול ארגוני הפשע במטרה להביא לקריסתם, צעדים שנעשים כשגרה בכל מדינות המערב. אחת הבעיות העיקריות שעלתה נעוצה בשיתוף-פעולה של רשות המסים, שדרשה תוספת תקציב מיוחדת על מנת לפעול בנושא זה.

אולמרט אמר אתמול כי "לא ייתכן שסכסוכים פנימיים יגרמו לעיכוב בהוצאתה לפועל של תוכנית ממשלתית מול ראשי הפשע המאורגן. המשטרה, שניצבת בחזית המאבק הזה, לא יכולה לעשות זאת ללא סיוע של רשות המסים, שהיא נדבך חשוב מאוד במלחמה מול ארגונים העוסקים בהלבנת הון ובהעלמת מסים. כעת, משנפתרה הבעיה, אני מקווה שהתוכנית תצא לדרך במלוא המרץ".