מניית מכתשים אגן יורדת ב-3.3%: דויטשה בנק הוריד את ההמלצה ל"החזק"

מחיר היעד של הבנק הגרמני, 16 שקל, נמוך ב-10.6% משער הפתיחה של המניה ; "המניה מתומחרת בשווי הוגן לאחר הזינוק בשערה" - וכבר אינה מתומחרת כזולה ביחס למתחרותיה בענף

מניית מכתשים אגן , חברת האגר-כימיה הנמנית עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת באמצעות אחזקתו של קונצרן כור תעשיות (41.5% הון בהון המניות ו-41.9% מזכויות ההצבעה) יורדת ב-3.3% בבורסה בתל-אביב, תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר השני בגודלו במונחי תמורה כספית.

הסיבה: דויטשה בנק הוריד את ההמלצה למניות החברה העוסקת בייצור ובשיווק מוצרים להגנת הצומח ל"החזק" מ"קניה". מחיר היעד של הבנק הגרמני, 16 שקל, נותר ללא שינוי - אך הוא נמוך ב-10.6% משער הפתיחה של המניה. הנחת העבודה היא כי המניה כבר אינה מתומחרת בחסר ביחס למתחרותיה בענף - במכפיל 5.5 על הרווח ללא הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות (EBITDA). המודל בו נעשה שימוש הוא היוון תזרים מזומנים לפי ריבית חסרת סיכון בשיעור 5.5% לשנה.

האנליסטים ריצ'ארד גוסו ודן הרווארד כתבו כי "המניה מתומחרת שווי הוגן לאחר הזינוק בשערה", בהגיבם לעבודה שמחיר המניה זינק ב-41% מאז פרסמה את הדו"חות הכספיים השנתיים מוקדם יותר החודש - 41% ליתר דיוק, כפול מהזינוק במדד המעו"ף שמניותיה נמנות עימו.

הנחת העבודה של האנליסטים בדויטשה בנק היא שהזינוק במחיר המניה נובע מההתחזקות העולמית של שוקי המניות, ומכתשים אגן בסך הכל מדביקה את הפער עם המניות האחרות במגזר, ללא כל בסיס מהותי (פונדמנטליסטי) לעלייה.

עוד בהקשר זה, מציינים גוסו והרווארד כי השנה בקרב המגזר צפויה להיות חזקה בנתונים הפונדמנטליסטיים למרות מחנק האשראי. המחירים צפויים לעלות בשיעור צנוע ובמחזורים יציבים, ובכך להביא לתחזית חיובית טובה יותר בטווח הקרוב על פני זו של מגזר הדשנים, לצורך העניין. מנגד, המשמעות של פערי המטבע תאזן את צד חיובי זה ותביא את מכתשים בסופו של דבר ליציבות ביחס לתוצאותיה הכספיות ב-2008. "למרות זאת, אנו מצפים שיפור משמעותי בתזרים המזומנים, כשהחברה פועלת לאזן את רמות המלאי", כתבו.

מכתשים אגןמכתשים אגן