גיורא עופר: "נוכל להגיע ב-2009 לגידול סביר בהיקף האשראי וגם להלימות ההון הכוללת הנדרשת בשיעור 12%"

מנכ"ל דיסקונט בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים ; "אנחנו מתמקדים בליווי הלקוחות הקיימים ומסייעים להם לעבור את התקופה הזו"

"נוכל להגיע בשנת 2009 לגידול סביר בהיקף האשראי וגם להלימות ההון הכוללת הנדרשת, בשיעור 12%, תחת ההנחות שנוכל לגייס הון". כך אומר גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים. בימים אלה הופיע הגיליון השני של המגזין במתכונתו החדשה והמורחבת.

לדברי עופר, לאחר עלייה משמעותית בהיקף האשראי שהעניקו הבנקים בשנת 2008, צפויה השנה עלייה מתונה יותר באשראי. "הנטייה של בנק דיסקונט היא לשמור את כל המשאבים והרזרבות לליווי הלקוחות שלנו. גם אם לכאורה יש בשוק הזדמנויות יותר מעניינות ויותר רווחיות, אנחנו מתמקדים בליווי הלקוחות הקיימים ומסייעים להם לעבור את התקופה הזו", אומר עופר.

עופר מתח ביקורת על הקצב האיטי שבו מוציאים אל הפועל את תוכניות הסיוע לקידום הפעילות במשק. "הרעיון הבסיסי של תוכנית הערבויות הוא נכון, אבל הביצוע איטי. בארה"ב כבר שכחו מתי הם עשו את התוכנית השמינית, ואצלנו עדיין לא יצאה התוכנית הראשונה אל הפועל".

"חברות הדירוג אומרות שאינן יודעות לדרג את הערבות המוצעת והמוסדיים אומרים שהם לא יודעים לתמחר אותה. אם הערבות לא מורידה את עלות הגיוס לרמה הקרובה לאג"ח ממשלתי, אין לה משמעות. הבנקים מגייסים מיליארדי שקלים וימשיכו לגייס", הוסיף.

בכתבה המרכזית בגיליון השני של "בנקאות" התארחו מנהלי תחום הייעוץ הפנסיוני בבנקים הגדולים, לדיון על הניסיון הראשוני שנצבר בתחום זה במערכת הבנקאית ועל ההתפתחויות הצפויות בו. השתתפו: חיה חזקני (הפועלים), אביבית קליין (לאומי), רועי אופיר (דיסקונט), אלקנית עוז (מזרחי-טפחות) ואילנית גולדפרב (הבינלאומי).