ה"קאמבק" של מיכאל לוי: היבואן של פיאט מקים חברה חדשה לייבוא מותג הרכב "גרייט-וול" מסין

כך נודע ל"גלובס" ; החברה תפעל מאולם התצוגה הקודם של קיה בתל-אביב ; היצע הדגמים של "גרייט-וול" כולל כרגע בעיקר טנדרים עם מנועי דיזל ותיבת הילוכים ידנית, שעברו הליכי תקינה באירופה

הקרב על הזכיונות הסיניים ממשיך להתלהט. אחרי שאיבד את הזיכיון של "קיה" הקוריאנית לטובת רמי אונגר, ומכר את המתקן הלוגיסטי שלו לקבוצת לובינסקי, מתחיל יבואן הרכב מיכאל לוי, הבעלים של קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט, במיזם חדש לייבוא רכב. ל"גלובס" נודע כי מיכאל לוי הקים החודש חברה חדשה בשם "אולימפיק קארס", שתתמקד בייבוא רכב מסין. סמל"ת שותפה במיזם ביחד עם דמות מוכרת מענף הרכב, שלה יש קשרים רבים בתעשיית הרכב בסין. אולם התצוגה, שישמש את החברה, הוא אולם התצוגה של קיה לשעבר בדרך יגאל אלון, שניצב עד כה ריק.

בשלב הראשון מתמקדים מאמצי סמל"ת בהשגת זיכיון הייבוא של חברת "גרייט-וול" הסינית. בכירים ב"גרייט-וול" נמצאים בימים אלה בארץ ואמורים לקיים דיונים עם מספר גורמים בענף ייבוא הרכב ובהם "דלק רכב", קבוצת "המזרח" יבואנית לנדרובר וסמל"ת עצמה.

היצע הדגמים הזמין לייצוא של חברת "גרייט-וול" כולל כרגע בעיקר טנדרים עם מנועי דיזל ותיבת הילוכים ידנית, שעברו הליכי תקינה באירופה וזמינים לייבוא מיידי. עם זאת החברה צפויה להציג בתערוכת שנחאי חמישה דגמים חדשים וביניהם גם מכונית חשמלית קומפקטית עם ארבע דלתות לארבעה נוסעים העונה לשם "KULLA". המכונית מצוידת במנוע בהספק 50 קילוואט ובסוללת ליתיום-איון מתקדמת. על פי נתוני החברה היא מסוגלת להשיג טווח נסיעה רצוף של כ-160 קילומטר, ולהגיע למהירות של 130 קמ"ש. אורך חיי הסוללה מגיע ליותר מ-5 שנים. בנוסף יש לגרייט וול מכוניות מיני וסופר-מיני מודרניות והיא מתכוונת להציג גם רכבי פנאי ורכב כביש-שטח ספורטיבי. בענף מעריכים כי זיכיון של החברה יעניק לזכיין "כרטיס כניסה" לשוק העתידי של מכוניות חשמליות, שבו יפעלו בעתיד בישראל חברת BYD, שמיוצגת בישראל על ידי אי.די.בי וכלי הרכב החשמליים של צ'רי, שמיוצגים על ידי "החברה לישראל". מחברת סמלת סירבו להגיב.גרייט-וול הסינית

גרייט-וול הסינית