חשד: מנהל חברת היי-טק ובת-זוגו העלימו הכנסות בסך 20 מיליון שקל

מחלקת החקירות של מס הכנסה החלה לחקור את מנהל ובעל המניות בחברת אשבל טכנולוגיות, שחם יוסף, ואת חברתו לחיים, נאווה אנוש, לאחר שזו רכשה בית מגורים במושב שורש בסכום של 4.6 מיליון שקל

מנהל חברת היי-טק וחברתו לחיים נעצרו על-ידי מחלקת החקירות של מס הכנסה בחשד להשמטת הכנסות של כ-20 מיליון שקל מאז שנת 2002. השניים שוחררו בתנאים מגבלים ובהפקדת ערבות של מיליון שקל.

מחלקת החקירות של מס הכנסה החלה לחקור את מנהל ובעל המניות בחברת אשבל טכנולוגיות, שחם יוסף, ואת חברתו לחיים, נאווה אנוש, לאחר שזו רכשה בית מגורים במושב שורש בסכום של 4.6 מיליון שקל.

בחיפוש שנערך בביתם של בני-הזוג נמצא מסמך שכותרתו "תהליך הקטנת הכנסות". אנוש הסבירה כי נהגה במשך שנים להקטין את הכנסות החברה לצורך דיווח לרשויות המס. לטענת החוקרים, השיטה להשמטת ההכנסות פעלה במשך שנים בידיעתו של יוסף. בחיפוש נמצאו גם מסמכים המעידים על העברת מאות אלפי דולרים לחשבונות בנק בארה"ב, בהם חשבון של יוסף, שהשמיט את פרטי החשבון מהצהרות ההון שהגיש.

בתקופה זו דיווחה החברה על מכירות בארץ ובחו"ל בסכום של 35 מיליון שקל ועל רווח נקי של 4 מיליון שקל. בדו"חות שהגיש יוסף לרשויות המס הוא דיווח על הכנסה ממשכורת של 140 שקל לשנה ואנוש - של 60 אלף שקל.