נתניהו מחלק תיקים: מרידור - סגן רה"מ והשר הממונה על שירותי המודיעין; יעלון - שר לאיומים אסטרטגיים ומשנה לרה"מ; ישראל כץ - שר התחבורה; סער - שר החינוך

(עדכונים שוטפים) - כחלון - שר התקשורת ; ארדן - איכות סביבה ; איתן - שיפור השירות הממשלתי ; גמליאל - סגנית שר לצעירים ומעמד האשה ; ליולי אדלשטיין הובטח תפקיד "שר ביצועי" ; לימור לבנת מונתה לשרת התרבות והספורט ; ממשלת נתניהו השנייה - כל שריה וסגניה / פרוייקט מיוחד

יו"ר הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, ממשיך להתקדם בחלוקת התיקים בממשלתו המתהווה. דן מרידור מונה הערב לסגן רה"מ ולשר הממונה על שירותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית, כמוכן יהיה מרידור חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ובמטבחון. משה (בוגי) יעלון מונה לתפקיד השר לאיומים אסטרטגיים ומשנה לראש הממשלה, גם הוא יהיה חבר בקבינט המדיני-בטחוני.

עוד תפקידים שכבר אוישו הערב: שר התחבורה החדש של ישראל יהיה ח"כ ישראל כץ, שאמר עם בחירתו לתפקיד "אתם מוזמנים לסיבוב ברכבת ישראל". בנוסף מונה ח"כ גדעון סער כשר החינוך הבא של ישראל. ח"כ גילה גמליאל תהיה סגנית שר במשרד רה"מ ותטפל בנושא מעמד האישה והצעירים.

יובל שטייניץ צפוי על פי ההערכות לקבל במהלך הלילה מנתניהו את תיק האוצר, אך בשיחה שקיים עם "גלובס" הערב אמר שטייניץ כי הוא עדיין לא נקרא לחדרו של נתניהו ולכן אינו יכול לאשר את דבר מינויו. גם הפגישה בין סילבן שלום לראש הממשלה המיועד עדיין לא התקיימה, ובין השניים מועברים מסרים הדדים באמצעות אנשי קשר שונים.

נציין כי במהלך הערב יצא מחדרו של נתניהו רובי ריבלין, שישמש כיו"ר הכנסת, שאמר לתקשורת בעניינו של שלום: "אני לא עוסק בתיווך. או שהם יגיעו להבנה או שהם לא יגיעו להבנה ביניהם. אבל הם יצטרכו להגיע להבנות בעצמם".

האלוף במיל', ח"כ יוסי פלד, יהיה שר בלי תיק. ח"כ מיכאל איתן יהיה השר האחראי על שיפור השירות הממשלתי לאזרח - בעיקר בכל נושא טכנולוגיה ומחשוב.

לאחר שמינה נתניהו את ח"כ משה כחלון לתפקיד שר התקשורת נקרא כחלון למשרדו של נתניהו והודיעו לו על פיצול המשרד. יו"ר הכנסת המיועד, רובי ריבלין נקרא לחדר ולבסוף המשרד נותר על כנו.

ח"כ גלעד ארדן ימונה לתפקיד השר לאיכות הסביבה, השר המקשר בין הממשלה לכנסת וחבר בוועדה לבחירת שופטים. בצאתו מלשכת נתניהו הבטיח ארדן מהפיכה ירוקה.

ח"כ לימור לבנת מונתה לשרת התרבות והספורט וכמו כן תהיה משקיפה בקבינט. ח"כ איוב קרא יהיה סגן שר במשרד לפיתוח הנגב והגליל.

המועמדים לתפקיד בממשלה המיועדת צעדו במהלך כל היום בזה אחר זה ללשכתו של נתניהו ושמעו את הבשורות.

מוקדם יותר היום מונה ח"כ זאב אלקין ליו"ר הקואליציה וכמו כן הוסכם על מינויו של ח"כ רובי ריבלין ליו"ר הכנסת. אל ההצבעה על מינויו של ריבלין תצטרף רשמית סיעת קדימה לאחר שיו"ר הסיעה, ציפי לבני, הודיעה כי יתמכו בו.

ליולי אדלשטיין הובטח תפקיד "שר ביצועי" כלשהו - כשעדיין לא ברור איזה תיק באיזה משרד. ספקולציות רבות עולות אודות עתידו של סילבן שלום שטרם הוברר התיק המיועד לו. הבוקר בגלי צה"ל אמרה אשתו ג'ודי ניר מוזס כי היא מאמינה שבעלה יזכה לתיק בולט וחשוב.

בסיעת "קדימה" מעוניינים שההצבעה על הממשלה תהיה שמית. יו"ר האופוזיציה המיועדת ציפי לבני: "זו ממשלה מנופחת עם שיירי תיקים ושרים. האופוזיציה עם המפלגה הגדולה בכנסת תהיה אחראית".

ח"כ נחמן שי אמר: "החלטתו של בנימין נתניהו למנות את הממשלה הגדולה בהיקפה בתולדות ישראל, 35 שרים וסגני שרים, תמנע מכנסת ישראל למלא את תפקידה ולפקח על הרשות המבצעת, הממשלה. הרעיון המתגלגל במסדרונות הכנסת להקטין את ועדות הכנסת על מנת לאפשר למעט חברי כנסת מתוך הקואליציה להשתתף בהן, הוא מעוות ואנטי דמוקרטי במובהק".

ח"כ יוחנן פלסנר הגיש הצעת חוק להגבלת מספר השרים בממשלה ל-18 בלבד: "הצעות חוק דומות הוגשו בכנסת הקודמת על ידי יושב ראש הכנסת המיועד ראובן ריבלין ואדריכל ההסכמים הקואליציוניים גדעון סער", הסביר פלסנר.

לטענתו, "יש ניגוד חריף בין הניפוח של מספר השרים לבין חלוקת משרדיהם לפירורים זעירים, זהו גם בזבוז מקומם של כספי הקופה הציבורית וגם מתכון בדוק לממשלה כושלת", אמר פלסנר.

ח"כ ניצן הורוביץ ממר"צ הפיץ מכתב לתומכיו לקראת הקמתה של ממשלת נתניהו-ליברמן-ברק-ישי: "זו ממשלה נוראה. מדינת ישראל הוצאה למכירת חיסול לחרדים ולמתנחלים. נתניהו שיושב עכשיו על ההגה לוחץ חזק על דוושת הגז, ואנחנו נוסעים מהר מאוד - לאחור". "אם נתניהו מחזיר אותנו לאחור, מוטב שיזכור כיצד הפלנו אותו אז".

כזכור, אתמול, בתום סבב שיחות ודיונים עם חברי סיעת מפלגת העבודה, השלים יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, את איוש המשרדים השונים שיועברו לאחריות שרי המפלגה העתידיים: שר הביטחון בממשלת נתניהו יהיה ברק עצמו, בתפקיד שר התמ"ת יישא בנימין (פואד) בן-אליעזר, שר החקלאות יהיה שלום שמחון, יצחק (בוז'י) הרצוג ימשך לכהן בתפקידו כשר הרווחה, כשר לענייני מיעוטים וחבר בקבינט החברתי-כלכלי יכהן יו"ר ועדת הכספים לשעבר, אבישי ברוורמן, סגן שר הביטחון יהיה מתן וילנאי וכסגנית שר במשרד התמ"ת תשמש אורית נוקד.

לפני ימים אחדים דווח כי את הממשלה ה-32 ירכיבו גם השרים הבאים. מישראל ביתנו: אביגדור (איווט) ליברמן - סגן רה"מ ושר החוץ, יצחק אהרונוביץ' - השר לביטחון פנים. סופה לנדבר - שרת הקליטה, עוזי לנדאו - שר התשתיות וסטס מיסז'ניקוב - שר התיירות.

לאחר אישור מועצת החכמים מונו מסיעת ש"ס: אלי ישי - סגן רה"מ ושר הפנים, אריאל אטיאס - שר השיכון והבינוי. יעקב מרגי שר הדתות, משולם נהרי שר במשרד ראש הממשלה. יצחק כהן יכהן כסגן שר במשרד האוצר.

יהדות התורה הודיעה כי תצטרף אף היא לממשלה בראשות נתניהו. זאת לאחר אישורו של הרב יוסף שלום אליישיב.

בנוסף, יעקב נאמן יהיה שר המשפטים ודניאל הרשקוביץ מהבית היהודי יהיה לשר המדע.

גילה גמליאל ועוד 35: נא להכיר - כל השרים וסגני השרים בממשלה החדשה