הוגש כתב האישום נגד אסי דיין: מואשם בתקיפה, גרימת חבלה ואיומים על בת-זוגו

מכתב האישום עולה כי ב-3 אירועים שונים תקף דיין את בת-זוגו בת ה-33, הנמצאת בשלבים מוקדמים להיריונה ; לבקשת הצדדים, ביהמ"ש שלח את דיין להמשך אשפוז פסיכיאטרי בביה"ח תל-השומר

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

תקיפה, גרימת חבלה ואיומים - אלה הם סעיפי האישום המרכזיים בכתב האישום נגד הבמאי והשחקן אסי דיין, שהוגש הבוקר (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב.

מכתב האישום עולה כי ב-3 אירועים שונים תקף דיין את בת-זוגו בת ה-33, הנמצאת בשלבים מוקדמים להיריונה. דיין מואשם כי גרם לה לחבלות קשות בפניה ובידיה, תוך כדי שהוא מאיים על חייה. במקרה נוסף הוא מואשם כי תקף אותה תוך שהוא מחזיק סכין מטבח בידו.

לטענת המשטרה, הראיות מתבססות על עדות המלוננת, תמונות חבלותיה, עדויות של בני-משפחת דיין ועדותו של הפסיכולוג של המתלוננת, שהיה הראשון לשמוע על האירוע לאחר אחד האיומים שהשמיע דיין כלפי המתלונת.

בכתב האישום מצויין כי דיין מוכר היטב למערכת פיסכיאטרית, וכי הוא נוהג להשתמש "בכדורים שונים בכמויות גדולות ביותר". עם זאת, נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

"אם הייתי נותן אגרוף, זה היה נראה אחרת"

על-פי כתב האישום, ב-27 למארס תקף דיין את זוגתו בביתו בתל-אביב. דיין דחף את המתלוננת לאחר ויכוח שהיה ביניהם, ולאחר מכן נטל סכין מטבח ונופף בה מולה. בהמשך הערב אף רדף אחריה תוך שהוא אוחז בסכין ומאיים עליה כי "ישחט אותה" וכי היא "לא תצא משם חיה". לאחר מכן המשיך לתקוף אותה ופצע אותה בידה הימנית.

יום לפני כן ריתק דיין את זוגתו לספה, חבט בפניה ומשך בשערה. מהתקיפה נגרמה למתלוננת חבלה סביב עינה השמאלית. עוד עולה מכתב האישום כי לפני מספר חודשים, בעת שהיו השניים בנמל-תעופה באיטליה, הפיל דיין את זוגתו לקרקע ובעט בה בכל חלקי גופה פעמים רבות, עד שהופיעו סימנים כחולים על גופה.

על-פי בקשת המעצר עד תום הליכים, דיין הודה בחקירתו באירועים המיוחסים לו ואמר: "האיום עם הסכין היה רק לדוגמה, ולא התכוונתי לרצוח אותה. נתתי לה מכה ולא אגרוף. אם הייתי נותן אגרוף, זה היה נראה אחרת. אמרתי לה שאם היא תמשיך, אני אקח סכין וארצח אותה".

פרקליטו של דיין, עו"ד איתי בן-נון, טען כי "בין בני-הזוג כלל לא היה קשר רומנטי, וכי המתלוננת היתה ספקית הרטלין שלו". עוד טוען בן-נון כי התקיפות בוצעו "בעקבות השימוש בכדורים שהמתלוננת סיפקה".

בית המשפט שלח את אסי דיין להמשך אשפוז פסיכיאטרי בבית-החולים תל השומר, לבקשת הצדדים. הדיון הבא בעניינו יתקיים בשבוע הבא.

"הוא רדף אחריי עם סכין"

בשבת לפנות בוקר הגיעה חברתו למשטרה כשעיניה נפוחות ממכות, והתלוננה כי עברה התעללות. "הוא חבט בי בפנים, עם אגרופים, רדף אחריי עם סכין מטבח", סיפרה אתמול (א') המתלוננת לחדשות 2. "הוא הרביץ לי עם הסכין, שרט אותי קצת, עד שנמלטתי מהבית. הוא היה אחריי והיו שכנים באופק, אז הוא נסוג".

דיין נעצר שלשום (שבת), לאחר שהאישה הגיעה למשטרה והתלוננה כי הוא היכה אותה. במהלך חקירתו התמוטט ופונה לאשפוז בבית-החולים תל-השומר.

היסטוריה של סמים

בשנת 2004 נעצר דיין ונחקר במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל-אביב בחשד שהשתמש בסם מסוג קוקאין. דיין הודה וטען כי עשה זאת לשימוש עצמי בלבד. דיין נעצר אז בעקבות מעצרו של מי שנחשד כסוחר הסמים שלו.

סוחר הסמים טען בחקירתו כי "דיין הוא הלקוח הכי גדול" שלו. המשטרה חשדה כי סוחר הסמים נהג למכור את הקוקאין במחיר מופקע של 500 שקל לגרם, ולכן מרבית לקוחותיו היו אנשים אמידים באופן יחסי.

דיין (64) נחשב לאחד מאנשי הקולנוע הישראלים המשפיעים ביותר, וכן לאחד מהשחקנים הבולטים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל בשנות האלפיים. בין הסרטים החשובים ביותר שכתב וביים: "גבעת חלפון אינה עונה" ו"שלאגר".