הקמפיין של ויצ"ו ליום האישה: המדובר ביותר ברשת

Twisted Fly: קמפיין ויצ"ו, שעלה כסרטון חברתי ב-YouTube, עסק ב"תחרות" הפרסומת הסקסיסטית ביותר - בה "זכתה" הפרסומת עם בר רפאלי

בראש דירוג הפרסומות המדוברות השבוע ברשת ניצבת הפרסומת של ויצ"ו ליום האשה. הפרסומת חוללה 23% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

למקום השני נכנסה הפרסומת החדשה של יופלה עם 12% מהיקף השיחה ברשת. הפרסומת של בזק, יחד עם הפרסומת של מחסני כמעט חינם, חולקות את המקום השלישי, עם 11% מהיקף השיחה ברשת כל אחת.

הקמפיין של ויצ"ו עלה לאוויר לרגל יום האשה הבינלאומי 2009. הקמפיין, שהתחיל ב"תחרות" הפרסומת הסקסיסטית ביותר, יוצא באופן מוצהר נגד פרסומות העושות שימוש בגוף ונפש האישה, וקורא לציבור הצרכניות והצרכנים לומר "לא" למותגים העומדים מאחורי פרסום כזה.

הסרטון החברתי, שאורכו 4.37 דקות ועלה לאוויר ב-YouTube, סוקר את הפרסומות ש"זכו" בתחרות הפרסומת הסקסיסטית. הסרטון מלווה בהסברים למה כל אחת מהפרסומות המופיעות בו אינה ראויה לצפייה, על-פי הטענה, תוך הדגשת המרכיבים הסקסיסטיים של הפרסומת.

במרכז הדיון עלו 3 נושאים מרכזיים: איכות הסרטון ועד כמה הוא אכן משכנע, השימוש במסרים סקסיסטיים ונשים בפרסום, וסוגיית בר רפאלי שגם זכתה בתואר "הפרסומת הסקסיסטית ביותר".

מעל 50% מהיקף השיחה ברשת נסב סביב איכות הפרסומת ועד כמה היא הצליחה לשכנע את אלה שלא היו משוכנעים מלכתחילה. השאלה המרכזית שעלתה היתה, האם נכון היה לתת במה כל כך גדולה למותגים בפרסומות, ושמא הפרסומת משיגה את מטרתה ההפוכה ומקדמת מותגים אלה תחת להניע צרכנים כנגדם. בנוסף נטען, כי חלק מהדוגמאות שנבחרו אינן ברורות או משכנעות, ואינן מעבירות את המסר הנכון. ברוב המכריע של השיחה נטען כי הפרסומת אינה עשויה כראוי ואינה משרתת את המטרה.

30% נוספים מהיקף השיח על הפרסומת של ויצ"ו גרר את הדיון המתבקש במהות הפרסומת - בעד ונגד השימוש בנשים ובמסרים סקסיסטיים בפרסום.

כ-20% נוספים מהיקף השיח ברשת על הפרסומת של ויצ"ו התייחסו באופן ספציפי לבר רפאלי. בעוד שכ-70% מהשיח התייחס לאיכויות של רפאלי ("חתיכה", "מותק של בחורה", "יופי נדיר"), כ-30% מהשיח התייחס ל"אשמה" ביצירת הפרסומות הסקסיסטיות - בר רפאלי או משרדי הפרסום.

הפרסומות