היוצרים נגד מודי כידון: "היחידים שמרוויחים מהטלוויזיה הם הפרסומאים"

כידון, איגוד חברות הפרסום, עורר את זעמם של היוצרים לאחר שקרא לפטר את מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה ; היוצרים לכידון: "הירתמותך נגד סמירה נראית כניסיון לקעקע את הלגיטימציה הרעועה של הרגולציה"

ארגוני היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה ממשיכים במאבקם מול מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, שקרא לפיטוריו של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה. "אין ספק כי כפרסומאי מוביל, ולכן כמומחה לשטחיות ולטיעונים פופוליסטיים - אתה יכול ללמד אותנו דבר או שניים על התנסחויות כאלה", כתבו ראשי האיגודים בהמשך למכתבו של כידון, בו כתב כי האשמותיהם של היוצרים הן "שטחיות ופופוליסטיות".

"לאור ניסיונותיו של מנשה סמירה לשמור על שרידי הרגולציה, הירתמותך לפעול נגדו אינה נראית תמימה, אלא חלק מניסיון לקעקע את הלגיטימציה הרעועה של הרגולציה", נכתב במכתב.

עוד כותבים היוצרים כי בשנה שעברה היו הכנסות הערוצים המסחריים כ-1.5 מיליארד שקל, וכי העמלות שהוחזרו למשרדי הפרסום מוערכות ב-400 מיליון שקל. "התוצאה היא שכל הנוגעים בדבר - הזכיינים, היוצרים והציבור - הפסידו. היחידים שראו ברכה בעמלם היו הפרסומאים. לא צריך להיות גאון כלכלי כדי לראות את פריחתכם הראוותנית אל מול הקמילה של היצירה והיוצרים בארץ ואת הכאוס הכלכלי אליו נקלעו הזכייניות", נכתב.

עוד נכתב במכתב: "נסו גם אתם להביט במראה ולשאול עצמכם מה מקומכם ותרומתכם לתרבות המקומית והמקורית, ולא רק תרומתכם לחשבון הבנק שלכם. מן הראוי היה שתנהגו באחריות חברתית ותוותרו על העמלות העושקות את הקופה ואת המסך הציבורי".

מודי כידון מסר בתגובה: "צר לי להיווכח כי אין ליוצרים כוונה אמיתית לקיים דיאלוג, אלא רק להשיג עוד כותרות בתקשורת. ידוע להם כי אחוז לא מבוטל מהעמלות מוחזר ללקוחות, מה שמשאיר את עמלות הפרסומאים, הלגיטימיות, בגובה סביר מאוד כדי לקיים תעשיית פרסום שתפרנס בכבוד את הערוצים המסחריים, שיוכלו להפיק בכבוד יצירה ישראלית".