משרד התקשורת: חשבונות הטלפון יישלחו לפני שהלקוחות יחויבו בתשלומם

מדובר ביוזמה שנועדה למנוע את המצב שבו לקוחות מחוייבים בתשלום החשבון בטרם ניתנה להם האפשרות לקבל את החשבון לידיהם וללמוד אותו

משרד התקשורת מתכוון להורות לכל חברות התקשורת כי עליהן לשלוח ללקוחות את החשבונות הרלוונטיים עוד בטרם חויבו הלקוחות בתשלומם בכרטיסי האשראי או בבנקים.

מדובר ביוזמה שנועדה למנוע את המצב שבו לקוחות מחוייבים בתשלום החשבון בטרם ניתנה להם האפשרות לקבל את החשבון לידיהם וללמוד אותו.

משרד התקשורת החליט לבחון את התופעה על רקע תלונות של לקוחות שטענו שבחשבונות שקיבלו היו טעויות, אך הם לא יכלו לעשות כלום כדי למנוע את חיוב החשבון שלהם.

התופעה מחמירה בקרב חברות שמשדרגות את מערכות החיוב והגבייה שלהן, וכתוצאה מכך מתרחשות טעויות לא מעטות בחשבונות. דוגמאות לא חסרות גם מהעת האחרונה אצל חברות תקשורת שנאלצות להודיע ללקוחות על זיכוי בחשבונות הבאים בעקבות טעויות שנעשו בחשבונם. אלא שבכל מקרה, ברגע שחשבון של לקוח מחוייב, החברה קיבלה את שלה - והכסף שוכב אצלה בלי שללקוח תהיה יכולת למנוע זאת.

נראה כי שימוע בעניין לא יתקיים בתקופתו של שר התקשורת אריאל אטיאס, אבל במשרד התקשורת מתייחסים לעניין כאל פגם צרכני שלא צריכה להיות בעייה לתקנה.

דובר משרד התקשורת מסר כי "הסדר התקין והמקובל הוא שראשית הלקוח רואה את פרטי החיוב שלו - ואז הוא מחוייב. לאור תלונות הציבור שהגיעו גם למשרד, החלטנו להסדיר את הנושא, ובקרוב מתוכנן שימוע".