פשרה בייצוגית נגד מסעדת טורקיז: תחלק שוברי הנחה כי חייבה בדמי שירות ללא הודעה

תעניק ללקוחותיה שוברי הנחה בשיעור של 12% לארוחה זוגית ; בתביעה נטען כי המסעדה הוסיפה לחשבונות של לקוחותיה סכום של 12% מעבר למחירים הנקובים בתפריט כדמי שירות, ומרבית הלקוחות לא היו מודעים לכך

מסעדת טורקיז בתל-אביב תעניק ללקוחותיה שוברי הנחה בשיעור של 12% לארוחה זוגית. כך נקבע בהסכם פשרה בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד המסעדה, שאושר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בתביעה נטען כי המסעדה הוסיפה לחשבונות של לקוחותיה סכום של 12% מעבר למחירים הנקובים בתפריט כדמי שירות, ומרבית הלקוחות לא היו מודעים לכך.

המסעדה טענה כי ציינה במפורש על גבי התפריט כי למחיר התווסף סכום של 12% בגין השירות, והלקוחות יכלו לבקש שלא להוסיף תשר לחשבון.

בהסכם הפשרה נקבע כי לקוחות של המסעדה יהיו זכאים לקבל שוברי הנחה, לאחר שיחתמו על תצהיר, לפיו סעדו במסעדה לפחות פעם אחת בשנים 2002-2008 והוסיפו דמי שירות של 12% ללא ידיעתם. עוד הוסכם כי החל מינואר 2009 תחדל המסעדה להוסיף דמי שירות למחירים הנקובים בתפריט.

השופטת רות רונן אישרה את הסכם הפשרה, לאחר שהשתכנעה כי מדובר בתביעה שסיכוייה להתקבל אינם גבוהים. זאת, כיוון שלא ניתן לקבוע כי נגרם נזק לקבוצת התובעים הפוטנציאלים.

השופטת לא קיבלה את המלצת הצדדים לפסוק לתובע, יצחק קריטנשטיין, ולבא-כוחו גמול ושכר-טרחה בסך כולל של 105 אלף שקל. היא פסקה לתובע גמול של 25 אלף שקל ולבא-כוחו - שכר-טרחה בגובה 50 אלף שקל. (ת.א. 1284/08).