רם כספי: "למי שמתמנה לתפקיד ציבורי מכינים רשימת נושאים שלא יוכל לעסוק בהם; זה אומר שהוא מושחת בפוטנציה"

כספי: "אחר-כך עוד מבקשים מבכירי הציבור תקופת צינון ללא תשלום. מאיפה החוצפה הזו? אפשר לראות כדוגמה מצוינת את ימימה מזוז, אשר לא התמנתה ליועמ"ש תנובה בגלל ניגוד עניינים. מה, היא מכרה חלב?"

"יש להחזיר את היועצים המשפטיים לגודלם הטבעי". כך אמר יו"ר מזרחי-טפחות, יעקב פרי, בדיון בנושא 'משפטיזציה' במגזר העסקי, שערך אתמול (ג') פורום ראשי המשק של פורום ה-CFO, המאגד את מנהלי הכספים של החברות המובילות במשק. לדברי פרי, "יש להחזיר עטרה ניהולית ליושנה: עורכי הדין יעסקו במשפטים - והמנכ"לים בניהול".

עו"ד רם כספי אמר: "יצרנו מפלצת של ניגוד עניינים". לדברי כספי, "יש השתלטות עוינת של המשפטנים על הכלכלה. כאשר נבחר ציבור רוצה לפעול, הוא נתקל בחומה משפטית המקשה עליו לעבוד. קל מאוד ליועמ"ש להגיד 'לא', לא ראיתי אחד שהסתבך באמירת 'לא'. זה משתק, ומונע קידום תהליכים במשק".

"מה שמעצבן עוד יותר זה המפלצת של ניגוד עניינים. אנחנו עוד הרחבנו את זה לניגוד עניינים פוטנציאלי. מי שמתמנה לתפקיד ציבורי, מכינים לו רשימה של נושאים שהוא לא יוכל לעסוק בהם. זה משאיר לו אות קין, זה אומר שהוא מושחת בפוטנציה. ואחר כך עוד מבקשים מבכירי הציבור תקופת צינון ללא תשלום. מאיפה החוצפה הזו? אפשר לראות כדוגמה מצוינת את ימימה מזוז, אשר לא התמנתה ליועמ"ש תנובה בגלל ניגוד עניינים. מה, היא מכרה חלב?".

נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון-אלדר, שותפה במשרד עוה"ד תדמור, אמרה כי הנורמות של המערכת המשפטית "גורמות לכולנו נזק". לדבריה, "יש לאפשר נורמות משפטיות שאינן פליליות ולשנות את הכלים המשפטיים כדי לקבוע מדיניות. ניתן לראות זאת בפרשות האחרונות הקשורות לרשויות המס. הבכירים ברשויות המס מקבלים כל הזמן החלטות. ברגע שהחלטות שמתקבלות בשיקול דעת עוברות לדיון פלילי, יש לכך תוצאה נוראית של שיתוק המערכת ופחד מקבלת החלטות".

יו"ר פורום ה-CFO וחברת נשיאות פורום ראשי המשק, נגה קינן, אמרה כי יש למצוא את נקודת האיזון שבה ה'משפטיזציה' לא תשתק ותכביד, אלא תשמור על מדינת ישראל במקום תחרותי ביחס לעולם ותאפשר הבאת משקיעים ופעילות זרה לארץ.