סטפק: "גייתנר אמר שזהירות עודפת במצב הנוכחי היא חיסרון ולא יתרון; אנחנו לא באותו מצב, אז אי אפשר לגזור גזירה שווה"

יו"ר בית ההשקעות מיטב בכנס התאגידים של רשות ני"ע: "אפשר לחוש בתפנית בהתנהגות הציבור; כסף יוצא מהבונקר של הפק"מים והקרנות הכספיות ומתחיל ללכת לקרנות נאמנות"

"בחודשים האחרונים יש שיפור דרמטי בשוק הראשוני והמשני. גם מבחינת התנהגות הציבור אפשר לחוש בתפנית: כסף יוצא מהבונקר של הפק"מים והקרנות הכספיות ומתחיל ללכת בכיוון של קרנות נאמנות - בתחילה באג"ח מדינה, עכשיו גם באג"ח של פירמות". כך אמר היום (ה') יו"ר בית השקעות מיטב, צבי סטפק, בכנס התאגידים של רשות ני"ע.

בהתייחסו לתוכניות המוצעות לחילוץ מהמשבר, אמר סטפק: "אפשר להגשים עוד תוכניות -צריך רק להיזהר לא לירות יותר מדי בכל התותחים. אמנם גייתנר, שר האוצר האמריקני, אמר באחרונה שזהירות עודפת במצב הנוכחי היא חיסרון ולא יתרון ואמר שהבנקים צריכים לקחת סיכונים. אנחנו לא באותו מצב, אז אי אפשר לגזור גזירה שווה".

"דבר שני: צריך לתת לשוק לפעול את פעולתו - קרנות המנוף והסדרי אג"ח", הוסיף סטפק. "לגבי תוכנית גושן, הייתי מציע להתחיל אותה במינון נמוך. צריך רק להבטיח שלא יהיה מצב שבו כל הקודם זוכה מבחינת גיוס, וגם שהחברות שיגייסו תחת תוכנית גושן יהיו כאלה שראויות לכך, מהסקאלה הגבוהה ביותר, ולא מהסקאלה הנמוכה ביותר".