גד זאבי יוצא למאבק שליטה על יפנאוטו נגד מוני הראל ואמנון ברזילי

מניית מטיס קפיטל, המחזיקה ב-50% ממניות יבואנית סובארו, זינקה מתחילת השנה ביותר מ-110% ; הראל וזאבי רוכשים חבילות של מניות בישראל ובגרמניה

גד זאבי יצא למאבק שליטה על חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל. ליפנאוטו אין מניות נסחרות אלא אג"ח ולכן זאבי רוכש במרץ רב מניות של מטיס קפיטל, המחזיקה ב-50% מיפנאוטו. מניית מטיס קפיטל זינקה ב-110% מתחילת השנה והיום היא עולה ב-5%.

בדצמבר האחרון חתם זאבי על הסכם לרכישת אחזקות גמול השקעות במטיס קפיטל (%24.83) תמורת 22 מיליון שקל. העסקה תושלם בספטמבר לאחר ש מרבית הסכום כבר שולם, אך כבר עתה נחתם הסכם הצבעה המעניק לזאבי כוח בדירקטוריון.

אלא שזאבי לא הסתפק בכך והוא רוכש מניות של מטיס קפיטל בכל הזדמנות שהוא רק יכול בישראל ובגרמניה שם המניה נסחרת גם כן. העסקאות מבוצעות בעיקר באמצעות חברת GMV מחזיקה שהגיעה כבר ל-10.2% ממניות מטיס קפיטל.

GMV היא חברה הרשומה באיי הבתולה. ומאלוריה רשומים טליה זאבי (אשתו של גד זאבי) וארבעת ילדיה (רמי, יעל, מיכל וגור). GMV סכמה בימים האחרונים על עסקה לרכישה נוספת של 350 אלף מניות במחיר 2.42 אירו למניה תמורת 55 אלף אירו.

מוני הראל ואמנון ברזילי מחזיקים ב-47.7% ממניות מטיס קפיטל באמצעות חברת אופקים קפיטל . אמנון ברזילי מחזיק ב-50.5% מאופקים ומוני הראל מחזיק ב-49.5% מהחברה. לאמנון ברזילי אין אפשרות לרכוש מניות ולכן שותפו מוני הראל רוכש מניות של מטיס קפיטל בישראל ובגרמניה באמצעות חברת סילון ספורט שיווק שבבבעלותו.

ברזילי מסר ל"גלובס" שהם מעוניינים לחזק את הפוזיציה שלהם, אך הוא לא מודאג כיוון שיש להם כבר עתה גוש חוסם. נזכיר שלפני מספר חודשים זאבי טירפד להם את העסקה למכירת 50% מיפנאוטו לדוד עזריאלי.

זאבי מחזיק ב-50% מיפנאוטו דרך חברת מיראז' ישראל. יבואנית סובארו סיימה את 2008 בהפסד של 3 מיליון שקל, על רקע ירידה במכירות לשוק המוסדי. מטיס קפיטל סיימה את 2008 בהפסד של 87 מיליון שקל על רקע מכירת פעילות הליסינג וסגירת פעילות השכרת רכב.