עקף את הוותיקים

המינוי הנוכחי של גדי לסין הוא עוד צעד במסע המטאורי שהוא עושה בשנים האחרונות

בשבוע שעבר הופיע במשבצת זו ארז ויגודמן, מנכ"ל שטראוס היוצא, שהעפיל לראש טבלת שיאני השכר במשק בשנת 2008, יום לפני שהודיע על עזיבת החברה לאחר 11 שנים. השבוע תופס את מקומו, באופן טבעי למדי, מי שימלא את מקומו כמנכ"ל שטראוס גרופ, גדי לסין.

עם 16 שנות ניסיון בחברה, בגיל 42 הנחשב לצעיר יחסית, מקבל לידיו לסין את המושכות של אחת החברות הגדולות במשק המקומי, עם פעילות גלובלית משמעותית ועם נעליים גדולות במיוחד למלא. לסין, הנחשב לאיש אמונה של יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, הצליח לעקוף במרוץ לתפקיד הנחשק שני שועלים ותיקים בחברה, אבי בן-אסייג, המשנה למנכ"ל המוערך, וגיורא בר-דעה, תוך שהוא "מדלג" על דור שלם של מנהלים בדרכו לתפקיד.

המינוי של לסין הוא נקודה נוספת במסע המטאורי שאותו ביצע בשנים האחרונות, דרך שורה של תפקידים בכירים בהנהלת שטראוס. ללסין, כמו לראש הממשלה הנכנס, אין ימי חסד רבים. הוא מקבל את הנהגת החברה לידיו בתקופה של משבר כלכלי, שלא פסח גם על פעילותה של שטראוס ברחבי העולם.

אך לא צריך לדאוג לו יתר על המידה. את כניסתו לתפקיד ילוו בחודשים הראשונים ויגודמן ובן-אסייג הוותיקים והמנוסים, כדי שזו תהיה רכה ככל האפשר. לאחר מכן, חובת ההוכחה הכבדה כבר תוטל במלואה על כתפיו של מי שהולך בנאמנות עם החברה מאז תחילת דרכו המקצועית. *