רוצח 13 המהגרים אמש בניו-יורק - מהגר מווייטנאם; הטאליבן: האחריות היא שלנו

אדם חמוש נכנס אתמול למרכז למהגרים בעיר בינגהמטון, בסמוך לעיר ניו-יורק ופתח באש בעזרת שני אקדחים ; כ-26 אנשים נפצעו, והרוצח נהרג ; במשטרה המקומית דיווחו שהרוצח היה דווקא מהגר וייטנאמי שפוטר לאחרונה מ-IBM

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מהגר חמוש ממוצא וייטנאמי, נכנס אתמול (ו') למרכז למהגרים במדינת ניו-יורק ופתח באש בעזרת שני אקדחים. לאחר מספר שעות התברר כי בתוך המבנה ישנם 14 הרוגים, אחד מהם הוא הרוצח עצמו, ועוד כ-26 פצועים. האירוע התרחש בעיר בינגהמטון, שנמצאת בסמוך לעיר ניו-יורק.

ארגון הטאליבן הפקיסטני לקח על עצמו הבוקר אחריות לירי. "אני מקבל את האחריות. הם היו אנשיי. נתתי להם הוראות לפתוח בירי בתגובה להתקפות ארה"ב", אמר מנהיג הטאליבן בפקיסטן, בייתוללה מסוד לסוכנות הידיעות רויטרס.

הרוצח, בשנות ה-40 לחייו, חסם עם רכבו את היציאה מהמבנה ולא אפשר לאנשים להימלט החוצה. עשרות המהגרים שהיו במקום היו אמורים לקבל באותו יום, על פי הדיווחים, אזרחות אמריקנית.

פוטר לאחרונה מ-IBM

מפקד המשטרה ג'ו זיקוסקי אמר לכלי התקשורת כי "עוד אין מניע ברור", אך חבר קונגרס תושב העיר סיפר כי היורה פוטר לאחרונה מעבודתו בחברת המחשבים IBM, בעיירה סמוכה. ב-IBM מכחישים שהוא הועסק בחברה. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה שהוא ככל הנראה נשא עליו תעודת זהות מזויפת.

בבניין התרחשה היסטריה כאשר חלק מהתושבים ניסו לברוח לעבר מרתף הבניין. לא פחות מ-12 איש ניסו להסתתר בתוך ארון. המשטרה הטילה עוצר על כל האיזור, כולל על מכללה הנמצאת בסמוך.

החמוש שיחרר חלק מבני הערובה. "15 מהגרים יצאו מהבניין כשהם בוכים ועם ידים מאחורי הראש תוך כדי שהם מלווים על ידי המשטרה", דיווח עד ראיה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, ששוהה כעת באירופה, אמר אתמול בתגובה לטבח כי הוא "מזועזע" בעקבות האירוע. "מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם ועם אנשי בינגהמטון. אנו עוד לא יודעים את כל העובדות, אך אנו עוקבים אחר ההתפתחויות".