תאת טכנולוגיות הודיעה כי תמזג לתוכה את החברה הבת לימקו-פידמונט

במסגרת המיזוג, תרכוש תאת טכנולוגיות המחזיקה ב-61.8% מלימקו את מלוא אחזקות הציבור בחברה (38.2%) ובתמורה תקצה לציבור חצי מניה על כל מניה של לימקו

חברת תאת טכנולוגיות , הנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר מיזוג של החברה עם חברת הבת, לימקו-פידמונט . במסגרת המיזוג, תרכוש תאת טכנולוגיות המחזיקה ב-61.8% מלימקו את מלוא אחזקות הציבור בחברה (38.2%) ובתמורה תקצה לציבור נתח ממניותיה. המיזוג מתבצע לפי יחס של חצי מניית תאת טכנולוגיות תמורת מניה אחת של לימקו. יחס ההמרה שנקבע משקף פרמיה של כ-14% על מחיר הסגירה של מנית לימקו ביום ה-31 למארס 2009. לאחר המיזוג, תחזיק תאת טכנולוגיות בבעלות המלאה בלימקו.

עם השלמת המיזוג, תחזיק תאת טכנולוגיות במלוא מניותיה של לימקו. לצד זאת, בעלי המניות הנוכחיים בלימקו יחזיקו לאחר העיסקה בכ-27.8% ממניות תאת טכנולוגיות. כמו כן, יביא המיזוג לדילול אחזקתה של קבוצת תאת תעשיות, שהינה בעלת השליטה בתאת טכנולוגיות, בחברה הבת. תאת תעשיות, שמניותיה נסחרות בתל-אביב, מחזיקה ערב המיזוג בכ-59% ממניות תאת טכנולוגיות, ולאחר השלמת העיסקה יהיו בידיה כ-42% ממניות החברה הבת. חברת ישאל הציבורית, שבשליטת קמן אחזקות, מחזיקה את השליטה בתאת טכנולוגיות הן באמצעות האחזקה בתאת תעשיות והן באמצעות אחזקה ישירה במניות תאת טכנולוגיות. קבוצת קמן-ישאל, המחזיקה בכ-71% ממניות תאת טכנולוגיות ערב המיזוג, תחזיק לאחריו בשיעור של כ-51% ממניות החברה.

עיסקת המיזוג כפופה לאישור בעלי המניות של לימקו ולמספר אישורים נוספים. בהקשר זה יצויין, כי תאת טכנולוגיות, המחזיקה טרם המיזוג כ-61.8% ממניות לימקו, הודיעה לדירקטוריון לימקו כי בכוונתה להצביע בעד קבלת הצעת המיזוג ומכאן שאישורו ודאי. עוד יצויין, כי לצורך השלמת המיזוג לא נדרש אישור בעלי המניות של תאת. המיזוג בפועל צפוי להתבצע עד סוף הרבעון השלישי של שנת 2009, ועד להשלמתו תפעל לימקו, עם הנהלתה הנוכחית, כחברה בת בבעלות מלאה של תאת.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן ויו"ר תאת תעשיות: "המיזוג יאפשר לבעלי המניות בלימקו להנות מחברה מגוונת יותר, עם שיעור גבוה יותר של מניות סחירות ושמניותיה נסחרות בשתי בורסות, בארה"ב ובישראל. בנוסף, המיזוג יביא לחסכון משמעותי של הוצאות מטה והוצאות שוטפות של הקבוצה, וכן הוא יגביר את יכולותיה וגמישותה של החברה לביצוע רכישות אשר יחזקו את מעמדה כשחקן מרכזי בשוק ה MRO העולמי".