אין עשן בלי אש: בקשות לייצוגית ב-80 מיליון שקל נגד 3 בעלי קניונים באשדוד - לא אוכפים מניעת עישון בקניונים

הנתבעים הם הבעלים של קניון סימול, הבעלים של קניון לב אשדוד והבעלים של קניון הסיטי ; לטענת התובעים, "בקניונים לא ממוקמים כמעט שלטים האוסרים על עישון, ואף מפוזרות מאפרות המעודדות עישון"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשו 3 תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות בהיקף כולל של כ-80 מיליון שקל נגד הבעלים והמפעילים של 3 קניונים באשדוד - קניון סימול, קניון לב אשדוד וקניון הסיטי. זאת, בטענה כי הם אינם עושים את המוטל עליהם כדי מנת למנוע עישון בקניונים בהתאם לחוק להגבלת עישון במקומות ציבוריים.

הנתבעים הם רסידו פיבי, הבעלים והמפעילה של קניון סימול; ריט השקעות (בריטיש ישראל), הבעלים והמפעילה של קניון לב אשדוד; ונצבא החזקות ומנופים פיננסיים לישראל (מפל), הבעלים והמפעילים של קניון הסיטי.

לטענת התובעים - משה לביא, רווית ברקוביץ-קרוק ומיה סודרי - בקניונים לא ממוקמים כמעט שלטים האוסרים על עישון, ואף מפוזרות בקניונים מאפרות המעודדות למעשה עישון.

לדבריהם, באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, לקוחות הקניונים שאינם מעשנים ונחשפו לעשן סיגריות בשטחי הקניונים לפיצוי בגין פגיעה באוטונומיה של הרצון והעמדה בסיכון בריאותי בסך 500 שקל לכל תובע - ובסך-הכל סכום מוערך ב-26.25 מיליון שקל כנגד כל אחד מהנתבעים.

בנוסף מתבקש בית המשפט להוציא צו המחייב את הנתבעים למלא אחר הוראות חוק הגבלת העישון, בין היתר באמצעות שילוט מתאים ברחבי הקניון, הוצאת המאפרות המפוזרות בקניונים ומניעת עישון ברחבי הקניונים.

טרם נתקבלה תגובת הנתבעים. (ת.א. 1379-1380-1381/09).