בעקבות דו"חות 2008: ביוליין נפרדת מסמנכ"ל הכספים יורי שושן

החברה מצאה עצמה בסוף השנה עם פחות מזומן מכפי שהעריכה ונקלעה למצוקה תזרימית

בעקבות הדו"חות הכספיים שלה, חברת ביוליין נפרדת מסמנכ"ל הכספים שלה, יורי שושן. שושן נחשב לדמות מפתח בחברה ואף נמנה עם מייסדיה. מעבר לציון הקשר בין שני הדברים בהודעת החברה, לא ניתן היה ללמוד ממנה מה היה בדו"חות אשר גרם לפרישת הסמנכ"ל. אולם, ניתן להסיק זאת מהודעות קודמות שלה.

בפברואר 2009, לקראת פרסום הדו"חות, הודיעה ביוליין על הקטנת מצבת כוח האדם בכ-20% ועל קיצוץ של 20% בשכר ההנהלה. כמו-כן היא הודיעה על התמקדות בשני המוצרים העיקריים שלה.

קדמה לכך הודעה עם הערכה מחודשת של מצבה הכספי, ככל הנראה לקראת פרסום הדו"חות, אשר הובילה למסקנה שמצבה פחות טוב משחשבה ומשמסרה במצגת למשקיעים בנובמבר 2008. ביוליין העריכה במצגת כי תוכל להמשיך לתוך 2010 בקצב שריפת המזומן הנכון לאותו זמן. אולם, כיום היא מעריכה שתוכל להגיע רק עד תחילת 2010, וגם זאת רק לאחר הקיצוצים. נראה כי הן קצב השריפה הגבוה והן הטעות בהערכה הובילו לעזיבת שושן.

באשר להשפעת המהלך על עתיד החברה, לביוליין עדיין יש שני מוצרים מבטיחים בניסויים קליניים מתקדמים יחסית - תרופה לסכיזופרניה בשלב השני (IIb) של הניסויים הקליניים ומוצר לטיפול לאחר התקפי לב, המוגדר כמכשור רפואי ונמצא בתחילת הניסויים הקליניים מול הרשות האמריקנית למזון ותרופות - ה-FDA.

כבר היום מנהלת החברה שיחות עם חברות תרופות מובילות במטרה למסחר את המוצרים, כאשר הצלחה בכל אחד מהם תעלה מאוד את שווי הנכסים שבידה. החברה כבר מסרה בעבר כי כישלון בשני הניסויים גם יחד, יהווה מכה אנושה עבורה. התוצאות צפויות ברבעון השני והשלישי, כלומר עוד לפני שהמזומן אמור להיגמר.

מצבה הכספי של ביוליין עשוי להחליש את כוח המיקוח שלה מול השותפות הפוטנציאליות, אלא אם תיכנס לסיטואציה של התמחרות. בין היתר מסיבה זו, הודיעה החברה כי היא בוחנת אפשרות של גיוס הון במהלך 2009 ואף פרסמה תשקיף מדף.