עסקת טיעון עם רועי ברקן: ירצה 20 חודשי מאסר בפועל בגין העלמת מס של 2 מיליון שקל

בנו של יהודה ברקן נעצר בדצמבר 2007 בחשד שסיפק תמורת תשלום חשבוניות פיקטיביות של חברת דו"ר מילניום שבבעלותו ; המאסר בגין העלמת המס ירוצה בחופף לריצוי מאסרו בגין עבירות סמים למשך 10 חודשים

רועי ברקן, בנו של השחקן יהודה ברקן, הגיע לעסקת טיעון עם הפרקליטות לפיה ירצה 20 חודשי מאסר בפועל - זאת בגין הפצת חשבוניות פיקטיביות שהביאו להעלמת הכנסה בגובה 2 מיליון שקל וזיופי אישור מס במקור.

על-פי עסקת הטיעון, המאסר ירוצה באופן חופף לריצוי המאסר שלו בגין עבירות סמים, למשך 10 חודשים. המשמעות היא שמעבר לריצוי המאסר שלו בגין עבירות סמים, ירצה ברקן על-פי עסקת הטיעון, 10 חודשי מאסר נוספים.

ברקן, העוסק ביח"צנות, נעצר בדצמבר 2007 על-ידי מחלקת חקירות מס הכנסה תל-אביב. על-פי החשד, ברקן סיפק תמורת תשלום חשבוניות מס של חברת דו"ר מילניום בבעלותו, כשבפועל שירותי היח"צנות ניתנו על-ידי חברות אחרות. בחיפוש שנערך בביתו נתפסו מספר פנקסי חשבוניות שהסתכמו בכ-768 אלף שקל.

בחקירתו אמר ברקן כי חברתו פעלה עד שנת 2002, אולם לא הגישה מעולם דו"חות לפקיד השומה. הוא סיפר כי למרות שהחברה לא פעלה משנת 2003, הוא מכר חשבוניות מס כוזבות תמורת עמלה.

ברקן אמר אז: "בשנת 2004 נקלעתי למצב לא טוב בגלל הלוואות שלקחתי מהשוק האפור, והתחיל העניין של הסמים בחיים שלי. כדי להחזיר את החובות של השוק האפור הייתי מוציא חשבוניות של דו"ר מילניום הפקות, שלא דיווחתי עליהן לרשויות המס.

"זה היה מאוד פשוט. היו מתקשרים אליי או שולחים לי הודעת SMS ומבקשים חשבוניות בסכום מסוים ועל שם מסוים. אני הייתי מוציא את החשבונית ומעביר אישית למבקש. עבור זה קיבלתי 3-4 אחוז מגובה החשבונית. אחר-כך היו מעבירים לי המחאה, ואני הייתי חותם על הצ'קים ומצרף חותמת של דו"ר מילניום ומסב אותו".

ברקן מיוצג בידי עורכי הדין עמית בר-טוב ושרון קינן. התביעה מיוצגת בידי עו"ד אורית גולדמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.