אקסלנס: ביצועי כי"ל ב-2009 תלויים בהתאוששות של שוק הסחורות

בבית ההשקעות צופים לכי"ל רווח נקי של כ-135 מיליון דולר ברבעון הרביעי, הרווח הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2007 ; אם מחיר הנפט יעלה לרמה של 60 עד 70 דולר לחבית צפויה ב-2009 התאוששות במכירות

בבית ההשקעות אקסלנס נשארים עם המלצת "קנייה" למניית כי"ל עם מחיר יעד של 40 שקל למניה, המשקף למניה פרמיה של כ-8.1% על ממחיר הפתיחה שלה היום בבורסה בת"א. לדברי האנליסטים בבית ההשקעות, התחזית קצרת הטווח של החברה נראית עגומה כשברור שהרבעון הראשון יהיה חלש אך עם זאת הם צופים כי מגזרים אחרים וחברות אחרות יציגו תוצאות פחות טובות מחברות הדשנים בעולם.

באקסלנס התייחסו לדיווחים בעיתונות האמריקאית שבהם נפוצו שמועות על סגירת מפעל סופרסטה במדינת מערב ווירגי'ינה בשל המצב הכלכלי. אולם בהודעה רשמית של המפעל נמסר כי הוא לא ייסגר. עם זאת, נמסר כי החל בראשון למאי, המפעל ישבית קווי יצור על מנת לצמצם מלאים ולהוריד עלויות.

עיקר הפעילות של סופרסטה הוא מעכבי בעירה על בסיס זרחן. החברה נקנתה ב-2007 תמורת 352 מיליון דולר ונכללת כיום בחטיבה התעשייתית של כי"ל. מכירות החברה היו 250 מיליון ב-2006.

באסלנס צופים כי כי"ל צפויה להציג ברבעון הראשון של 2009 רווח נקי שולי בלבד. בבית ההשקעות צופים כי החברה תמכור כ-400 טון אשלג במחיר של כ-600 דולר לטון אך עם זאת, בזמן שעסקי האשלג נותרו רווחיים התחומים האחרים של החברה ממשיכים להתכווץ ולכן צופים באקסלנס לרווח נקי של כ-135 מיליון דולר ברבעון הרביעי, הרווח הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2007. באקסלנס ציינו כי תוצאות הרבעון הרביעי אינן מהותיות להמשך 2009 כמו מצבו של שוק הסחורות ומצב הכלכלה העולמית.

באקסלנס הדגישו כי נתוני המקרו העולמיים משפיעים מאוד על ביצועי החברה. מחיר הנפט לפי בית ההשקעות הוא גורם מכריע כגורם להתאוששות החברה שעסקיה מוטים למחירי הסחורות בעולם. באקסלנס ציינו כי עלייה של הנפט למחיר של בין 60 ל-70 דולר לחבית יכולה להוביל להתאוששות ברווחי החברה בעוד שדישדוש ברמה של 40 עד 55 דולר לחבית עשויה לגרום לכל שנת 2009 להיות שנה עם ביצועים בינוניים ומטה.