רייפמן לעליון: אוכל להגיע להסדר נושים מהיר וליישמו בשיתוף המנהל המיוחד

מציין כי לפי המאזנים המאוחדים של חברת אמבלייז שבשליטתו, מוערכות כל החברות בחברה בכ-300 מיליון דולר - אך החברה נסחרת בשווי מגוחך של כ-50 מיליון דולר בבורסה הראשית של לונדון, והפכה יעד להשתלטות

מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, מסר לבית המשפט העליון כי לאחר מספר פגישות שקיים עם המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז, הוא סבור כי יוכל להגיע להסדר נושים מהיר וליישמו בשיתוף המנהל המיוחד. את רייפמן מייצגים עוה"ד שלמה תורגמן ודורון אפיק.

רייפמן מסר הודעה זו במסגרת בקשתו מהעליון למחוק את בקשתו לעיכוב ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בו הוצא צו הכינוס לנכסיו. רייפמן ביקש בבקשה לעיכוב ביצוע להורות למנהל המיוחד לחדול מכל הפעולות כלפיו עד להחלטת העליון בערעור.

רייפמן טען אז כי המנהל המיוחד פתח בחקירה שלו ושל גורמים אחרים ללא סמכות, וכי דרך זו מקטינה את סיכוייו להשיג מימון להסדר נושים מקיף, מרחיקה אותו מבעלי הון ומלחיצה את נושיו. עוד טען כי במהלך החקירה זומנו צדדים שלישיים והוצאו דרישות מסמכים מעורכי דין, המאלצים אותם להפר חיסיון של עורך דין-לקוח.

למרות שרייפמן חזר בו מהבקשה לעיכוב ביצוע, הוא הבהיר כי הוא אינו מושך את הערעור שהגיש על עצם ההחלטה להוציא צו כינוס לנכסיו. זאת, לטענתו, משום שההחלטה מוטעית, כיוון שיש בידיו מספיק נכסים כדי לכסות את כל חובותיו. רייפמן מציין כי לפי המאזנים המאוחדים של חברת אמבלייז שבשליטתו, מוערכות כל החברות בחברה בכ-300 מיליון דולר, אך החברה נסחרת בשווי מגוחך של כ-50 מיליון דולר בבורסה הראשית של לונדון, מה שהפך אותה ליעד להשתלטות.

העדפת נושים

בתוך כך, עו"ד ארז מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לחייב 7 נושים של רייפמן, שהלוו לו כספים, להשיב לקופת הכינוס 3 מיליון דולר שהעביר להם בא-כוחו של רייפמן, עו"ד דורון אפיק. ההעברה בוצעה בראשית פברואר, 35 ימים לאחר שהחלו הליכי פשיטת הרגל נגד רייפמן בהגשת בקשה לצו כינוס נכסים ו-50 ימים בלבד בטרם ניתן הצו.

עו"ד ארז טוען כי בהעברת הכספים היה עו"ד אפיק שותף מלא להעדפת נושים פסולה. לדבריו, עו"ד אפיק הינו מקורבו ואיש סודו של רייפמן, ולכן אין ספק שהוא ידע במועד ההעברה כי החלו הליכי פשיטת-הרגל. לטענתו, מתצהירו של עו"ד אפיק עולה במפורש כי הוא ידע כי מדובר בהחזר כספים לנושים, שכנראה דרשו מרייפמן את ההחזר, לאחר שנודע להם כי נפתחו נגדו הליכי פשיטת-רגל.

עוד מציין המנהל המיוחד כי עצם השימוש בחשבון נאמנות של עו"ד אפיק להעברת הכספים מעיד גם הוא על כוונה של טשטוש ורצון ליצור רושם כאילו מדובר בעסקה או תשלום מכוח חוזה.