יובל בן זאב על דלק רכב: המשבר העולמי מהווה הזדמנות; 2009 תהיה אחת השנים הטובות ביותר של החברה

מעניק למנייה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 42 שקל למניה המשקף למניה פרמיה של 46% לעומת מחירה בפתיחת המסחר הבוקר בבורסה בת"א ; צופה רווח שנתי של 300 עד 350 מיליון שקל שיחולק כדיבידנד

יובל בן זאב מעניק למניית דלק רכב המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 42 שקל למניה המשקף למניה פרמיה של 46% לעומת מחירה בפתיחת המסחר הבוקר בבורסה בת"א. לטענתו, "לחברה יתרון יחסי מובהק על פני מתחרותיה ובנוסף, הירידה בביקוש העולמי לעומת התייצבות בביקוש המקומי עשויה לעזור לדלק רכב להשיג מחירים נוחים מהיצרן, דבר שיסייע לה מאוד בהשקת הדגם החדש של מאזדה 3 בקיץ.

בכלל פיננסים מציינים כי מסירות הרכב ברבעון הראשון של 2008 שעמדו על כ-38.6 אלף כלי רכב היא התוצאה השלישית בטיבה בעשר האחרון ומבטאת קצב מכירות שנתי של כ-155 אלף כלי רכב בשנה.

בבית הההשקעות אמרו כי התעוררות הביקושים בשוק המכוניות המשומשות מתחילה להניע את הביקושים "מלמטה". עוד הדגישו, כי שוק הליסינג התעורר והחברות מעוניינות למכור רכבים שסיימו את תקופת החכירה הראשונית של 3 שנים בכדי לא למכור רכבים "זקנים" מידי.

בכלל פיננסים מציינים לטובה נקודות נוספות אשר יסייעו לדלק רכב להציג תוצאות טובות ב-2009, וביניהן רווח לאחר מס של כ-100 מיליון שקל בשנה ממגזר החלפים ושער החליפין של היין שנותר יציב מול השקל מיטיב עם השנה עם החברה.

להערכת בן זאב צפויה החברה להציג רווח של 80 עד 90 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009 ורווח שנתי של כ-300 עד 350 מיליון שקל - אחת השנים הטובות ביותר של החברה אי פעם. בכלל פיננסים מעריכים כי כל הרווח יחולק כדיבידנד רבעוני בתשואה שנתית של 12% עד 13%.