לאחר לילה של דיונים מרתוניים: אושרה דחיית המועד להעברת תקציב המדינה הדו-שנתי

אתמול אמר שר האוצר כי תקציב דו-שנתי מתחייב נוכח המצב הכלכלי הקשה במשק: "מצב חירום לא שגרתי מחייב צעדי חירום לא שגרתיים" ; תקציב המדינה צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית ב-15 ביולי

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

לאחר לילה של דיונים מרתוניים שנמשכו למעלה מ-12 שעות עבר הבוקר (ג') בקריאה שנייה ושלישית החוק להארכת המועד להעברת תקציב המדינה הדו-שנתי.

הצעתו של שר האוצר יובל שטייניץ כללה גם את הארכת התקופה העומדת לרשות הממשלה והכנסת לאשר את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות מ-45 ימים מיום כינון הממשלה ל-106 ימים מיום כינונה. לנוכח ההארכה, צפוי תקציב המדינה לשנתיים הבאות לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ב-15 ביולי.

63 חברי כנסת הצביעו בעד, 27 התנגדו. המתנגדים העיקריים היו חברי סיעת קדימה שמתנגדים להצעת החוק המוגדרת כהוראת השעה, אך מורכבת מתיקון חוק יסוד. לטענתם, לא ניתן לצפות מראש את הצעדים שיסייעו לישראל להתמודד עם המשבר הכלכלי מעבר לתקופה של שנה. הקואליציה כולה גויסה למרתון הלילי שהתקיים לאחר הליך מזורז של יום אחד, שכן ההצעה אושרה בקריאה ראשונה רק אתמול בבוקר. במקביל ערכו חברי האופוזיציה כל מאמץ לדחות את אישור ההצעה, והעלו עשרות הסתייגויות מהצעת החוק, במטרה למשוך את הדיון עד כניסת החג. הבוקר, כאמור, נכשלו מאמצי האופוזיציה והצעת הממשלה אושרה.

אתמול (ב') אמר שר האוצר כי תקציב דו-שנתי מתחייב נוכח המצב הכלכלי הקשה במשק: "מצב חירום לא שגרתי מחייב צעדי חירום לא שגרתיים", אמר שטייניץ, "הייתי אומר שמצב החירום הכלכלי הוא מצב חירום לאומי והוא מחייב ממלכתיות. שמעתי את יושבת ראש האופוזיציה מתחייבת שבשעת הצורך, האופוזיציה תגלה ממלכתיות. אני פונה אליה, אל הגברת ציפי לבני ולאופוזיציה, לגלות ממלכתיות בעניין החשוב והחיוני הזה. המצב מחייב את המערכת הדמוקרטית הממשלתית והפרלמנטרית שלנו גם לגלות גמישות, ויש לה כלים לגלות גמישות בשעת הצורך".