3 פצועים קל בניסיון דריסה בצור באחר

הדבר אירע במהלך הריסת ביתו של "מחבל הטרקטור" חוסאם דווידאת בצור באחר ; הכוח השיב אש לעבר הטנדר בו נהג המחבל, והרג אותו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

עימותים קשים מתחוללים בשעות האחרונות בירושלים בין שוטרים ובין תושבי צור באחר, שזרקו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים תוך קריאות "אללה הוא אכבר". מוכתר הכפר התבטא קודם לכן כי "רצחו אדם בדם קר. זה לא היה פיגוע, מדובר בשקר. מתייחסים אלינו כמו לכלבים".

למקום האירוע הגיעו השר לבטחון פנים, יצחק אהרנוביץ' ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן. השר לביטחון פנים שיבח את לוחמי מג"ב, ואמר כי "היה פה ניסיון ברור לפגוע בשוטרים, והתגובה שלהם הייתה נכונה". המפכ"ל הוסיף כי השוטרים אכן "פעלו כהלכה", זאת על פי הממצאים בזירת האירוע.

ניסיון פיגוע במהלך הריסת בית המחבל

שלושה שוטרי מג"ב נפצעו בשעות הצהריים קל, במהלך ניסיון דריסה של מחבל שנהג ברכב סיאט לבן וניסה לפגוע בכוח ששהה במקום, במהלך הריסת ביתו של "מחבל הטרקטור" חוסאם דווידאת בצור באחר. הכוח השיב אש לעבר הטנדר בו נהג המחבל, והרג אותו. הפצועים טופלו תחילה בשטח, ופונו לאחר מכן לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

התקרית אירעה במהלך אבטחת כוח מג"ב את תהליך הריסת ביתו של דווידאת. הרכב, נהוג בידי עזמי עוויסאת, תושב ג'אבל מוכבר בן 20, התקרב במהירות לעבר אחד המחסומים שהוקמו באזור וניסה לדרוס כמה שיותר שוטרים. לאחר שהספיק לפגוע בשלושה שוטרים ברגליהם, פתח מפקד הכוח באש לעבר הרכב והרג את המחבל.

את הריסת הבית החלו הבוקר צוות אנשי פיקוד העורף, בליווי ואבטחת כוחות מג"ב ויס"מ ירושלים. דווידאת דרס למוות באמצעות הטרקטור שלו שלושה בני אדם בראשית חודש יולי בירושלים. לאחר מאבק משפטי שנמשך תשעה חודשים, התקבלה ההחלטה הסופית להרוס את ביתו, והיום היא יצאה לפועל. עם זאת, בני משפחתו קיבלו על כך התראה מראש, והספיקו להוציא את תכולת הבית ממנו.