בכירים במשרד המשפטים הזהירו את בכירי האוצר: מזוז לא יאפשר לכלול שינויים מבניים בחוק ההסדרים

המשמעות: שינויים מבניים והפרטות שנתניהו מתכוון לבצע יירדו לטמיון ויצטרכו לעבור בחקיקה רגילה ; רפורמות בסכנה: מינהל מקרקעי ישראל, נמלים, משק האנרגיה, השכלה הגבוהה, מערכת החינוך, דואר ישראל, תחום הטלפוניה, שידורי הטלוויזיה ועוד

בכירים במשרד המשפטים הזהירו בימים האחרונים את בכירי משרד האוצר כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לא יאפשר לכלול בחוק ההסדרים לשנים 2009-2010 שינויים מבניים במשק, אלא רק רפורמות תקציביות שקשורות במישרין להתמודדות עם המשבר הכלכלי. כך נודע ל"גלובס".

הסיבה לכך, מסרו הגורמים במשרד המשפטים, היא כי התקציב הבא יהיה, לראשונה בתולדות המדינה, תקציב דו-שנתי. כפי שאושר בכנסת, ישנם 106 ימים מאז כינון הממשלה להגיש הצעת תקציב וחוק הסדרים, לאשרם בממשלה ובכנסת בשלוש קריאות. כתוצאה מכך, הזמן לצורך דיון מעמיק בהצעת התקציב הינו מוגבל מאוד לדעתו של מזוז ולכן הוא כבר הזהיר את האוצר כי תמיכתו במתכונת המוצעת מותנית בשימוש מזערי בחוק ההסדרים ורק לצורך שינויים תקציביים הקשורים ישירות למשבר ("קיצוצים"), ולא שינויים מבניים במשק לרבות הפרטות של גופים ממשלתיים.

השלכות מרחיקות לכת

להחלטת מזוז השלכות מרחיקות לכת, שכן שינויים מבניים והפרטות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון לבצע, ירדו לטמיון ויצטרכו לעבור בחקיקה רגילה. מדובר ברפורמות מהותיות למבנה המשק הישראלי אשר נתניהו העמיד אותן בראש סדר העדיפויות שלו כבר שנים רבות. למשל, הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, הרפורמה בנמלים, הרפורמה במשק האנרגיה, הרפורמה בהשכלה הגבוהה, המשך הרפורמות במערכת החינוך, רפורמה בדואר ישראל, רפורמה בתחום הטלפוניה, רפורמה בשידורי הטלוויזיה ועוד.

"אכן קיבלנו את המסר הזה מאנשי משרד המשפטים. עד עכשיו מזוז היה גמיש איתנו. השנה מבטיחים שהוא יהיה נוקשה מאוד. נחיה ונראה", מסר ל"גלובס" בכיר באגף התקציבים במשרד האוצר.

נזכיר כי חוק ההסדרים מצורף מאז 1985 (תוכנית הייצוב) להצעת תקציב המדינה ובאמצעותו התבצעו כל השינויים המבניים וההפרטות המשמעותיות במשק.

ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה.