גם חברות הסלולר הישראליות רוצות להוציא את סקייפ ממכשיר N97 של נוקיה

פרשת תוכנת הסקייפ במכשיר נוקיה מעוררת דיונים גם בקרב מפעילים אחרים בעולם כמו חברות הסלולר העולמיות Orange ו-O2, שמסרבות גם הן לשווק את המכשיר החדש עם תוכנת סקייפ

חברות הסלולר הישראליות פנו לחברת יורוקום-נוקיה וביקשו לדעת אם ניתן יהיה להסיר את תוכנת סקייפ (Skype) ממכשיר הדגל של החברה N97, שיושק בעוד כחודשיים בכל העולם. החברות נענו בחיוב' ולפיכך גוברים הסיכויים שהמכשיר לא ישווק עם תוכנת סקייפ בשלב הראשון. יחד עם זאת, למפעילות נוצרה בעיה מאוד גדולה מבחינה תדמיתית, וייתכן כי בעקבות הלחץ הציבורי והרצון להימנע ממתח מול הלקוחות יחול שינוי בעמדתן. כרגע הנטייה היא כאמור לא להכליל את התוכנה במכשיר החדש.

פרשת תוכנת הסקייפ במכשיר נוקיה מעוררת דיונים גם בקרב מפעילים אחרים בעולם כמו חברות הסלולר העולמיות Orange ו-O2, שמסרבות גם הן לשווק את המכשיר החדש עם תוכנת סקייפ. בישראל ישנה ביקורת קשה מאוד כלפי המהלך של נוקיה ובכירים בחברות הסלולר מבקרים את היוזמה של נוקיה, שעשויה לפגוע בעסקיהם באמצעות הכנסת תוכנה חינמית. תוכנת סקייפ מאפשרת לבצע שיחות VoIP (טלפוניה מבוססת אינטרנט) באמצעות האינטרנט הסלולרי ובכך להקטין את עלויות השיחה ואת הכנסות חברות הסלולר מזמן אוויר.

נוקיה, כאמור, מנסה בשלב הזה לא להתעמת עם חברות הסלולר ולכן היא מאפשרת שיווק של המכשיר ללא תוכנת הסקייפ. אבל נוקיה יודעת שבמקרה הזה הלחץ הציבורי הוא שיכריע וקמפיין ציבורי יכול לגרום לכך שחברות הסלולר יסתכנו בכך שהן יוקעו על-ידי הציבור ותדמיתן השלילית כמי שמרוויחות רווחי עתק במצב שבו התחרות מוגבלת ואין חלופות נוספות לציבור תתחזק.

הדרך של חברות הסלולר להתמודד עם המהלך של נוקיה היא שינוי חבילות הגלישה באינטרנט ומעבר למודלים פתוחים של שימוש חופשי לגלישה. לא כל החברות בשוק הישראלי הפנימו את הצורך בשינוי התפיסה. חלקן לא מוכנות לוותר על אמצעים שיווקיים מסוגים שונים כדי לכפות על הלקוחות להישאר צמודים ככל שניתן לפורטלים הסלולריים שלהן במקום לאפשר גלישה חופשית.