רעש אדמה משני פקד את ל'אקווילה באיטליה בעוצמת 5.2 בסולם ריכטר; מניין ההרוגים מתחילת השבוע עלה ל-275

(עדכונים שוטפים) נמצאה גופת הסטודנט הישראלי חוסיין אמין חמאדה בהריסות הרעש מתחילת השבוע - ובשגרירות ישראל פועלים על מנת להעביר את גופתו של חוסיין אמין חמאדה לישראל בהקדם האפשרי ; הזמרת מדונה הודיע כי תגיש סיוע כספי בסך חצי מיליון דולר

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 5.2 דרגות בסולם ריכטר פקדה את אזור ל'אקווילה במרכז איטליה - שם נהרגו השבוע לפחות 275 איש ברעש אדמה. אזרחים סיפרו כי רעש המשנה הורגש גם ברומא הבירה, כ-100 ק"מ מערבית ממוקד הרעש. 3 הרוגים דווחו במסגרת הרעש הבוקר - בנוסף על נזק למבנים.

הזמרת הבריטית מדונה הודיעה כי בכוונתה להגיש סיוע כספי בהיקף חצי מיליון דולר, כך דיווחו הבוקר (ה') בלי צה"ל. עוד מדווחים בתחנת הרדיו, כי 17 אלף מתושבי העיר עדיין מתגוררים באוהלים מחשש להתמוטטות בתיהם.

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה העסקי של סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווח כי ראש הממשלה האיטלקי, סילביו ברוסקולוני, מעורר מהומה בשל רצונו לבקר באיזור שנפגע. הרעשים הנוספים, על פי הערוץ, פוגעים בניסיונות החילוץ והסיוע.

גופתו של חמאדה הישראלי נמצאה אמש

אמש (ד'), נמצאה בין ההריסות גופת הסטודנט הישראלי הנעדר ברעש האדמה, חוסיין אמין חמאדה מהכפר כאבול. "שלחנו אותו ללמוד והוא חוזר בתוך ארון", אמרו בני משפחתו בכאב. אחרי יותר מ-48 שעות בהן נעו בין ייאוש לתקווה קיבלו בני משפחתו של חוסיין אמין חמאדה את הבשורה המרה. אביו של חמאדה, שהצטרף לחיפושים באיטליה, הודיע למשפחה כי גופתו נמצאה בין ההריסות.

בבית המשפחה התקשו לעכל את החדשות על בנם בן ה-23 ששהה במגורי הסטודנטים של אוניברסיטת "לאקווילה" בזמן רעש האדמה. אמו מסתגרת בחדרה ולא מוכנה לדבר עם איש. בשגרירות ישראל באיטליה פועלים על מנת להעביר את גופתו של ההרוג לישראל בהקדם האפשרי.

ישראל מושיטה יד

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם עמיתו סילביו ברלוסקוני, והשניים סיכמו כי משלחת מומחים ישראלית תגיע לאיטליה לסייע בטיפול בנפגעי הרעש. נתניהו אמר לעמיתו האיטלקי כי ישראל מוכנה להגיש סיוע בכל דרך שתידרש. הוא אף הזכיר את הניסיון של ישראל בתחום ההצלה והשיקום, בישראל ובמקומות מוכי אסון אחרים בעולם, במהלך השנים.

ברלוסקוני הודה לנתניהו, והשניים סיכמו כי כבר בימים הקרובים ייערך משרד החוץ הישראלי לשיגור לאיטליה של משלחת מומחים ישראלים בתחום הטראומה. שלשום (ג') שיגר נתניהו מברק תנחומים לעמיתו האיטלקי.

האפיפיור בדרך לאזור האסון

באיטליה כבר מונים 272 הרוגים נכון להבוקר ו-1,500 פצועים, כ-100 מהם קשה נכון לאתמול בערב, ברעש האדמה שפקד את המדינה ביום שני לפנות בוקר. עוצמתו של הרעש שנמדדה - 6.3 בסולם ריכטר. גם ביום שלישי הורגש רעש משנה נוסף באותו האזור, רעש חזק גם כן, בעוצמה של 5.6 בסולם ריכטר. במדינה נערכים ליום זיכרון לאומי להרוגי האסון מחר (ו'). האפיפיור הודיע כי יבקר בקרוב באזור הרעש.