ענקית הביטוח והבנקאות ING מתכננת למכור 10-15 חטיבות ששוויין מוערך בכ-8 מיליארד אירו

בנפרד מכך, בנק לוידס מתכנן לפטר 20-25 אלף עובדים, בעקבות רכישת בנק HBOS בשנה שעברה

ענקית הביטוח והבנקאות ההולנדית ING אמרה היום (ה') כי היא מתכננת למכור 10-15 חטיבות שאינן חלק מעסקי הליבה שלה, ששוויין מוערך בכ-8 מיליארד אירו, כחלק מתוכניותיה לארגן מחדש את עסקיה.

מנכ"ל החברה, ז'אן הומן, אמר כי החטיבות יימכרו בשנים הקרובות, מה שאמור לשחרר הון של כ-4 מיליארד אירו. ING אמרה בעבר כי היא מקווה לגייס 3 מיליארד אירו ממכירות, אך הומן אמר היום כי הוא מעוניין למכור עסקים שאינם צפויים להפוך למובילים בשוק, או אשר מכלים הון בצורה לא פרופורציונלית. "כאשר המשבר הכלכלי משנה מהותית את תעשיית השירותים הפיננסיים, כעת הזמן לבחור האם ל-ING האיתנות הדרושה כדי להצליח באווירה הנוכחית ולמצב את החברה כך שכאשר השוק יתאושש, נהיה מובילים".

נציין כי ING כבר החלה בתהליך זה, כאשר מכרה בפברואר את האחזקה שלה (70%) ב-ING קנדה תמורת 1.4 מיליארד אירו.

ING אמרה כי היא תפחית את הסיכון בארה"ב, ע"י התמקדות בביטוח חיים פרטני ובשירותי פרישה. פעילויות אחרות בארה"ב, כמו ביטוח משנה בוצתי, עשויות להימכר.

בנק לוידס מפטר

בתוך כך, בנק לוידס מתכנן לפטר 20-25 אלף עובדים, בעקבות רכישת בנק HBOS בשנה שעברה. כך מדווח ה"דיילי מייל". הבנק יתחיל לפר לצוות העובדים על תוכניותיו ב-4-6 השבועות הבאים. העיתון הוסיף כי מספר המפוטרים עלול לגדול, בשל המורכבות הכרוכה במיזוג שני בנקים.