היועץ הכלכלי הבכיר של אובמה: "הנפילה החופשית בשווקים תבוא לסיומה בחודשים הקרובים"

לארי סאמרס, יו"ר המועצה הכלכלית של נשיא ארה"ב: "לאור מאמצי הסיוע של הממשל, ההידרדרות החדה תעצור, ותחל צמיחה בארה"ב ; עם זאת, צופה תנודתיות כלפי מטה בכלכלה האמריקנית והמשך מחנק האשראי בטווח הזמן הקצר

היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, העריך הערב (ה') בנאום בוושינגטון, כי "הנפילה החופשית בשווקים תבוא לסיומה בחודשים הקרובים".

לדברי לארי סאמרס, יו"ר המועצה הכלכלית בממשל אובמה, בוושינגטון בטוחים כי לאור מאמצי הסיוע של הממשל האמריקני, ההידרדרות החדה בה שרויה ארה"ב בתקופה האחרונה תעצור בטווח הזמן של מספר חודשים, מה שייתן במה להתחלתה של צמיחה בארה"ב.

עם זאת, סאמרס צופה כי הכלכלה האמריקנית תרשום תנודתיות בתקופה הקרובה, כלפי מטה, וכי מחנק האשראי יימשך בטווח הזמן הקצר. לפיכך, סאמרס מוסיף לחזק את ידו של הבנק המרכזי האמריקני, וטוען כי הוא משמש רגולטור או ווסת מוניטרי כדי לעשות סדר בשווקים.

לגבי התוכנית הממשלתית לרכישת הנכסים הרעילים ומחיקתם ממאזני הבנקים, סאמרס אמר כי "אחרי שאותם נכסים לא יעיקו על הבנקים, הם יהיו בעמדה טובה לחזור ולהעניק אשראי לצרכנים, לעסקים ולחברות - זרז ברור לצמיחה".

"העולם השתנה ללא הכר מאז 1990, הצריכה עלתה, והעסקאות בשוק החופשי והעסקי התרחבו באופן משמעותי". אמר סאמרס. "עם זאת, אף אחד לא צפה מראש את החולשות של המוסדות הפיננסיים, כפי שהיינו עדים להן בשנה האחרונה". סיכם.

גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הצטרף היום לדברי העידוד של סאמרס, באומרו כי הציבור יכול לנצל את השפל בשוק המשכנתאות האמריקני, ואת הריבית הנמוכה שהמשכנתאות נושאות, ולעדכן ולמחזר את המשכנתאות שהם מחזיקים על בתיהם.