מצרים: "לא נהיה מגרש המשחקים של נסראללה"

גורם מצרי בכיר: "נסראללה מבצע את האינטרס האירני וכמו לבנון - הוא מעוניין להפוך את מצרים למגרש המשחקים שלו" ; מזכ"ל חיזבאללה הכחיש אמש שארגונו התכוון לבצע פיגועים בסיני

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

יממה לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על מעצר אנשיו בסיני, משיבים המצרים אש בחזרה.

בראיון לעיתון המצרי א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, התבטא גורם מצרי בחריפות נגד נסראללה וטען כי הוא מעוניין "לעשות למצרים את אשר עשה ללבנון ולהפוך אותה למגרש משחקים".

"התבטאותו של נסראללה מעידה על רצון למלא אחר האינטרס האירני", אמר הגורם המצרי. "הוא מעוניין לאחד את מצרים ומדינות האזור עם תנועת ההתנגדות בלבנון תחת נסיבות עולמיות סבוכות רק כדי לספק את האינטרס של אירן לכיבוש העולם, בעודה תכנית הגרעין הולכת ומתפתחת", הוסיף הגורם לעיתון.

נסראללה אישר שפעיל חיזבאללה נעצר

אמש נשא מזכ"ל חיזבאללה נאום, בו הכחיש את האשמות מצרים שטענה כי סיכלה כוונות פיגוע של הארגון הלבנוני בשטח מצרים, בין השאר גם במטיילים ישראלים במדבר סיני. נסראללה אישר כי נעצר פעיל מארגונו, אך הכחיש את הכוונות לבצע פיגועים.

ביום חמישי פורסם כי לא פחות מ-49 פעילי חיזבאללה נעצרו במצרים, חלקם אזרחים לבנוניים ומיעוטם ערביי ישראל. דובר מטעם הממשלה המצרית ציין כי הפעילים ביקשו להחליש את מנגנון הביטחון הכללי של מצרים. כמו כן נמסר שהחקירה מתמקדת בתכנון פעילות טרור על אדמת מצרים והברחת נשק.

49 סוכני החיזבאללה השקיפו על הכפרים הסמוכים לגבול המצרי ואספו מודיעין לאורך הגבול עם עזה, באתרי תיירות באזור סיני ובתעלת סואץ. מלבד תצפיות שקיימו הסוכנים, הם העבירו גם חומרי נפץ וערכות הדרכה על אופן השימוש בהם.