חשיפה לצפון: משרד עוה"ד יהודה רוה ממזג לתוכו את משרד גושן החיפאי

הסניף החיפני של המשרד הממוזג ייתן שירותים ללקוחות ולפרויקטים בצפון בנושאי תכנון ובנייה, ייזום ומימון פרויקטים, תשתיות, פירוקים, ליטיגציה ועוד ; עו"ד יהודה רוה: "אסור לפספס את הצפון. נקדם שם פרויקטים"

משרד עוה"ד יהודה רוה פונה לצפון. החודש הודיע רוה כי הוא ממזג לתוכו את משרד עוה"ד החיפאי גושן. הסניף החיפני של המשרד הממוזג ייתן שירותים מקצועיים ללקוחות ולפרויקטים בצפון הארץ בנושאי תכנון ובנייה, ייזום ומימון פרויקטים, תשתיות (B.O.T, P.F.I), פירוקים, כינוסים, הבראת חברות, בנקאות, חברות, ליטיגציה, מלונאות ועוד.

לדברי עו"ד יהודה רוה, "באזור צפון הארץ, פועלים שני משרדים גדולים. חשבנו שכדאי להשקיע מאמץ באזור הזה שהוא עתיר פוטנציאל. אנחנו מצפים כי המיזוג יקדם וייעל את העסקתם בפרויקטים רבים באזור הצפון, ויתרום גם להקמת פרויקטים ציבוריים בצפון הארץ בשיתוף המגזר הפרטי".

* ייתכן שאין משרדים גדולים בצפון כי אין עבודה באותם סדרי גודל של מרכז הארץ?

"אני בטוח שיש. אסור לפספס את הצפון. כל הרשויות המקומיות שם נמצאות במצב שהן זקוקות למימון כדי לבצע פרויקטים. בניגוד למקובל לחשוב, זה לא שאין כסף בישראל. יש. הכסף נמצא בדרך-כלל אצל המוסדיים ואצל הבנקים. בצפון יהיו פרויקטים בהיקפים אחרים מאשר באזורים מרכזיים. אמנם לא בונים שם כביש 431, אבל יהיו פרויקטים בהיקפים של עשרות ומאות מיליוני שקלים.

"היום אף אחד לא מקדם בצפון כלום. מנגד, תחום אנרגיית הרוח, ה'ריניואבל אנרג'י' פתאום צבר תאוצה. כולם מדברים על תחנות כוח סולאריות ועל תחנות כוח מבוססות רוח. אז איפה הכי טוב לעשות את זה? ברור שבצפון".

פיתוח בצפון

בראש משרד עו"ד גושן, שנוסד ב-1953, עומדים עו"ד אביתר גושן, עו"ד דורון גושן ועו"ד צבי סיגל. המשרד עוסק במגוון תחומי משפט מסחרי, ובשנים האחרונות התמחה בפרויקטים נדל"ניים במגזר ההתיישבותי והעסקי, מלווה הקמת שכונות מגורים רבות ומיזמים נדל"ניים אחרים בקיבוצים, במושבים וביישובים קהילתיים, ונותן ייעוץ שוטף ליישובים במישורים המוניציפאלי והעסקי. המשרד עוסק גם בהסדרי נושים, בכינוסי נכסים, בפירוקים, ולאחרונה מטפל, בין היתר, בפירוק אגודה שיתופית קואופ צפון.

את משרד עוה"ד יהודה רוה ייסד ב-1940 השר לשעבר גדעון האוזנר, אביה של תמי רוה אשתו של יהודה, שכיהן גם כתובע הראשי (זכור ממשפט אייכמן), וגדל לאחד המשרדים המובילים בתחומי נדל"ן, מכרזי B.O.T, תשתיות, וכן כינוסים ופירוקים. המשרד שימש ככונס נכסים וטיפל בהסדרי הנושים של רוב הדירות בקבוצת חפציבה שקרסה. למשרד סניפים בירושלים, ת"א, חיפה, ובבאר-שבע, והוא מעסיק 76 עורכי דין, 15 מתוכם שותפים.

משרד רוה מתמחה בנוסף במשפט אזרחי, מסחרי ומינהלי, ומספק שירותים משפטיים לפרויקטים גדולים בארץ, ביוון ובמזרח אירופה, במיוחד של תשתיות. הוא מספק שירותים למוסדות בנקאיים בתחום הבנקאות והמימון, וכן מלווה פרויקטים של בתי המלון, נדל"ן ובנייה - למגורים, להיי-טק לתעשייה.

בשנים האחרונות היה המשרד מעורב בפרויקטים כגון סלילת כביש חוצה ישראל (כביש 6) הנסלל וממומן בשיטת ה-B.O.T, הרכבת הקלה בירושלים, המערכת להסעת ההמונים בת"א, התפלת מים, מערכת הולכת הגז הטבעי, פיתוח מעונות לסטודנטים, החניון התת-קרקעי הגדול ביותר בישראל, ועוד.

לדברי רוה, כעת, עם המיזוג, הם עומדים להתחיל בפרויקטים בסדרי גודל משמעותיים גם באזור הצפון, שצמא לכך. "נעשה בקרוב כינוס בצפון שייקרא 'פרויקטים של פיתוח בצפון הארץ', או 'פיתוח בגליל'. כולם מדברים על פיתוח בגליל, אבל הרבה לא נעשה שם, ואנחנו רוצים למנף את היכולות שלנו בתחום של ה-BOT ועוד, ששם זה מקור המימון העיקרי, כדי לקדם פרויקטים בצפון". לדבריו, הרבה מאוד רשויות מקומיות בצפון הזניחו את התשתיות בתחומיהן, והיום זה בדיוק הזמן הנכון להיכנס לתחום הזה ולסייע להן.

משרד בבוקרשט

בנוסף לבליעת משרד גושן, ודווקא בתקופת המשבר הכלכלי העולמי, פותח רוה משרד חדש בבוקרשט, רומניה, שיתמחה בייצוג קרנות זרות מנורווגיה, אוסטריה יון וממדינות נוספות, המעוניינות לרכוש נכסים. בראש המשרד, שיעסיק 8 עורכי- דין, 4 ישראלים ו-4 מקומיים, יעמוד עו"ד ראובן רביד, והוא יתנהל באופן עצמאי, אך ייתמך בנושאים מקצועיים על-ידי המשרד בישראל.

* ומה עם המשבר הכלכלי, שפגע מאוד קשה באירופה?

רוה: "פתחנו את המשרד לאור דרישת השוק. למרות הפרסומים על כך שהעסקים ברומניה 'מתים', קיימת התעניינות ערה של קרנות זרות וכן של חברות ישראליות (דוגמא לחברה), שמעוניינות לרכוש נכסים במזרח אירופה בכלל וברומניה בפרט, רואות במצב שנוצר בשוק הזדמנות עסקית, ומאמינות בשוק הרומני".

רוה ציין כי ברומניה יש 30 מיליון תושבים, וקיים בה ביקוש אדיר לשדרוג הדיור והמסחר, שמחכה לסימנים ראשונים של יציאה מהמשבר כדי לפרוץ קדימה. לדבריו, "גם שם, כמו ברוב מדינות המערב, הממשלה משקיעה בתשתיות כאחד ממנועי הצמיחה בתקופות השפל".