אי.בי.אי: טבע רחוקה ממיצוי פוטנציאל הצמיחה באירופה; UBS: הממשלות יאלצו להקל על חדירת תרופות גנריות

ב-UBS חזרו על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 52 דולר למניה המשקפת פרמיה של 12% ; שלמה ינאי נבחר על ידי מגזין רפואי כאיש המשפיע החמישי בחשיבותו בעולם הפרמצבטיקה העולמי

בחטיבת המחקר של הבנק השוויצרי UBS חוזרים על המלצת "קנייה" למניית טבע ומותירים את מחיר היעד של המניה על 52 דולר למניה, מחיר המשקף למניה פרמיה של כ-12% על מחיר השוק של המניה בבורסה של ניו יורק.

ב-UBS ציינו כי הפעילות של טבע באירופה מאוד מגוונת ומשתנה בין מדינה למדינה שבה יש שוני בהתנהגות המטופלים ובחוקים של כל מדינה בנפרד לגבי חדירה של תרופות גנריות בהן מתמחה טבע.

בחטיבת המחקר של הבנק השוויצרי מציינים כי הסביבה הכלכלית הקשה גורמת לממשלות ספרד, צרפת וגרמניה להקל את חוקי החדירה של תרופות גנריות בכדי להוריד את ההוצאות על טיפול רפואי.

ב-UBS מעריכים כי טבע תצליח לשמור באירופה על שיעורי צמיחה דו ספרתיים הודות למחלקת המחקר ופיתוח שלה והפריסה שלה במדינות שונות בעולם. בנוסף צופים ב-UBS כי השוק הגנרי באירופה צפוי לצמוח בשיעור של 5% עד 15% ב-2009.

בנפרד, מגזין World Pharmaceutical Frontiers בחר בשלמה ינאי, מנכ"ל טבע כאיש החמישי בחשיבותו ברשימת 40 האנשים המשפיעים בעולם בתחום הפרמצבטיקה, בשנה שעברה מיקם המגזין את ינאי במקום העשירי.

אי.בי.אי: טבע רחוקה ממיצוי פוטנציאל הצמיחה באירופה

גם בבית ההשקעות IBI אופטימיים לגבי הפעילות של טבע באירופה: "החברה רחוקה ממיצוי פוטנציאל הצמיחה שם". אמרו, ופרטו מספר מנועי צמיחה של טבע בשנים הבאות: המשך צמיחת השוק ובנתח השוק - הן בשווקים בהם טבע מובילה, והן בשווקים החדשים לטבע.

האנליסטית נטלי גוטליב חוזרת על המלצת "קנייה" למניית טבע, במחיר יעד של 51 דולר - גבוה ב-12.4% ממחיר המניה בשוק.

גוטליב מציינת, כי היתרון לגודל של טבע בא לידי ביטוי משמעותי בשיטת המכרזים בשווקים האלו. להערכתה, לטבע יש מקום להמשיך ולצמוח, במיוחד במדינות בהן יש מעורבות ממשלתית סוציאלית בשוק ביטוחי הבריאות; באמריקה הלטינית, מנוע הצמיחה העיקרי הוא צמיחת השוק, ובשווקים המתעוררים - עיקר הצמיחה יגיע ממעבר לגנריקה. מציינת גוטליב.

כן מציינים בבית ההשקעות, כי השוק האירופאי נהנה מאופק חיובי ב-2009 - לתעשיית הגנריקה בכלל ולטבע בפרט. מעריכים בבית ההשקעות. בשווקים הבוגרים טבע נהנית מגודל האוכלוסיה ומהמעבר לגנריקה; השווקים המתעוררים מאופיינים עדיין באחוז חדירה נמוך יחסית של גנריקה, ואילו בשווקי מזרח אירופה - המעורבות הממשלתית הגבוהה יוצרת אינטרס משמעותי של הממשלות וציבור המשלמים, לחסוך בעלויות בריאות - תהליך שמוביל ישירות להמשך חיזוק הגנריקה.