מאות עובדים מפוטרים, מניה ברצפה ושלוש שנים ללא דו"חות כספיים: קומברס מעניקה לשלושה מבכיריה בונוס של עד 219 אלף דולר לכל אחד

השלושה הם סגן הנשיא ומנהל הכספים החדש, ג'ו צ'יניסי; סגן הנשיא ומנהל כוח האדם, לאנס מיאמוטו, ונשיא פעילות המכירות הגלובלית, אורבן גילסטרום ; טרם פורסם הבונוס השנתי של נשיא קומברס, אנדריי דהן, שבשנת 2007 קיבל בונוס של 1.8 מיליון דולר וגם 318 אלף מניות חסומות

למשקיעי קומברס טכנולוג'י יש לא מעט סיבות לחוש אכזבה אחרי שלוש שנים ללא דו"חות, ומבלי שהתרחש ארגון מחדש ברמת הקבוצה מהסוג שהבטיח נשיא קומברס, אנדריי דהן, כשהתמנה לתפקידו לפני כשנתיים.

על הרקע הזה, מעניין לדעת האם בעלי המניות חושבים שתנאי השכר שמקבלים בכירי החברה משקפים נכונה את הביצועים שלהם עד כה.

חברת הטכנולוגיה, שכזכור פיטרה לאחרונה מאות מעובדיה, שילמה בונוסים במזומן בסך של 200 עד 219 אלף דולר לשלושה מבכיריה, או 619 אלף דולר בסך הכול, כפי שחשפה במסמך רשמי שהגישה לידי הרשות לני"ע האמריקנית ביום שישי.

השלושה הם סגן הנשיא ומנהל הכספים החדש, ג'ו צ'יניסי; סגן הנשיא ומנהל כוח האדם, לאנס מיאמוטו, ונשיא פעילות המכירות הגלובלית, אורבן גילסטרום. בנוסף, קיבלו השלושה מניות חסומות בסך 36 אלף מניות לצ'יניסי, 56 אלף מניות למיאמוטו, ו-40 אלף מניות לגילסטרום - ובסך הכול 132 אלף מניות חסומות.

בהשוואה לבונוס שחילקה קומברס אשתקד, ההודעה הנוכחית מסמנת מגמת ירידה במענקי המזומן ועלייה במרכיב המניות החסומות. כך, לפני שנה קיבל מיאמוטו בונוס במזומן של 285 אלף דולר, אך זכה רק ל-40 אלף מניות חסומות, ואילו קודמו של צ'יניסי כמנהל הכספים קיבל אשתקד בונוס של 350 אלף דולר במזומן, ו-30 אלף מניות חסומות.

קומברס עדיין לא עדכנה את המשקיעים בדבר הנתון המעניין מכולם - הבונוס השנתי לו יזכה הנשיא דהן בגין 2008 הפיסקאלית. בשנה שעברה עודכנו המשקיעים בדבר הבונוס השנתי של דהן רק כחודש לאחר שקיבלו את המידע בדבר הבונוסים לבכירים האחרים.

בשנת 2007 עמד הבונוס השנתי של דהן על 1.8 מיליון דולר והוא קיבל גם 318 אלף מניות חסומות. מרגע קבלת אותו בונוס, רשמה מניית קומברס תשואה שלילית של 57%, ובמקביל פוטרו מאות מעובדי החברה, ולכן מעניין יהיה לראות האם ביצועים אלו יתבטאו בתגמול שיקבל דהן. משכורת הבסיס שלו עומדת על מיליון דולר לשנה, והוא זכאי לקבל בונוס במזומן של עד 2 מיליון דולר - בכפוף לעמידה ביעדים.

מאז שנמחקה מהנאסד"ק בשל אי פרסום דו"חות, נסחרת קומברס ברשימת הפינק שיטס לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.