הנהלת חברת החשמל פונה לציבור לצמצם את צריכת החשמל בשעות השיא

קוראת לציבור לצמצם את השימוש במכשירי חשמל ביתיים בין 14:00 ל-19:00 ; הנהלת החברה: בשל עיצומי העובדים ירדה מאוד יכולת אספקת החשמל ; ועד העובדים: לסקר מנסה להחריף המשבר לקראת פגישת העובדים מחר עם שר התשתיות

הנהלת חברת החשמל, בראשות המנכ"ל עמוס לסקר, הודיעה היום (א') שיכולת הייצור של החברה ירדה לכדי 7,300 מגוו"ט בלבד, מתוך כ- 11,650 מגוו"ט. זאת, בשל עיצומים בהם נוקטים עובדי החברה. הנהלת החברה מעריכה שכיוון שבחוה"מ פסח, הביקוש לחשמל נמוך לא נשקפת סכנה לאספקת החשמל. "אולם, אם העיצומים יימשכו, ואם תתאמת תחזית מזג האוויר שצופה עלייה תלולה בחום בימים הקרובים, עלול להיווצר מצב של חוסר ביכולת לספק את כל הביקושים לחשמל", אמר מנכ"ל החברה.

מהנהלת החברה נמסר, שמזה מספר ימים שעובדי החברה לא מאפשרים לתקן תקלות בתחנות הכוח של החברה. במסגרת זו, העובדים לא מאפשרים לתקן תקלה במערכת הזנת הפחם לשתי יחידות גדולות בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה יחידות 5 ו-6 וכתוצאה מכך, נאלצה החברה להפסיק ביום שישי האחרון את פעילותן של שתי יחידות ייצור אלה שמייצרות ביחד כ-1,100 מגוו"ט חשמל.

על "המלצת" הוועד להפעיל יחידות אלה במזוט במקום בפחם, אמר מנכ"ל חברת החשמל: "הנהלת חברת החשמל לא תיתן ידה לפגיעה בלתי נסבלת באיכות הסביבה. שנים לאחר שחברת החשמל עשתה מאמצים גדולים כדי שלא לייצר במזוט (דלק נוזלי כבד), כדי לשפר את ההשפעה של ייצור החשמל על הסביבה, לא תחזור החברה ותייצר בסוג דלק זה. ברור גם שחברת החשמל לא תוציא הוצאה כספית שיכולה להגיע לכמיליון דולר ליום, הוצאה שבסופו של דבר תיפול על כתפי הלקוחות, רק בגלל גחמה בלתי מוצדקת של ארגון העובדים " אמר המנכ"ל.

מהנהלת חברת החשמל נמסר, שהחברה תעשה כל מה שניתן, כדי שלא יהיו הפסקות חשמל. עם זאת, הנהלת החברה מבקשת מציבור לקוחותיה, להשתמש בחשמל בתבונה, ולצמצם את השימוש במכשירים שצריכת החשמל שלהם גבוהה, כגון: דוד חשמלי, מכונת כביסה, תנור אפייה, מייבש כביסה, מדיח כלים וכד', בשעות שיא הביקוש לחשמל כלומר בין השעה 14.00 לשעה 19.00.

בתגובה אמר ועד עובדי חברת החשמל: "לסקר מנסה להחריף את המשבר לקראת פגישת העובדים מחר (ב') עם שר התשתיות. עובדי חברת החשמל התריעו כבר אמש על החשש מפני עומס שיוביל להפסקות חשמל ובקשו להפעיל אלטרנטיבות מבוססות מזוט וסולר. באופן תמוהה סרבה ההנהלה. נסיון ההנהלה לשבור את העובדים באמצעות יצירת הפסקות חשמל מלאכותיות והמנעות מהפעלת האלטרנטיבות העומדות לרשות ההנהלה יובילו לקריסת משק החשמל והאחריות לכך תיפול על ראש המנכ"ל וההנהלה שהתעלמו מהצעות והתראות הוועד".