סינגפור שוב מעדכנת את התחזית: התמ"ג צפוי לצנוח ב-9% - הירידה הגדולה ביותר מאז קבלת העצמאות ב-1965

התחזית הקודמת של ממשלת סינגפור צפתה התכווצות של 2%-5% ; כלכלת סינגפור סובלת במיוחד מהצניחה העולמית בביקושים למוצרים בתחומי מפתח של התעשייה המקומית - אלקטרוניקה, מכניקה עדינה ותרופות

גורמים בסינגפור הודיעו היום (ג') כי הם צופים שכלכלת המדינה תרשום התכווצות של 9% במהלך השנה - הירידה הגדולה ביותר מאז קבלת העצמאות ב-1965.

במקביל, גם גורמים בפיליפינים ובתאילנד הזהירו שהצמיחה של כלכלותיהם נמצאת במגמת האטה. המסרים הללו יוצרים את הרושם שההתאוששות באסיה עדיין רחוקה.

סינגפור, הכלכלה הפתוחה ביותר באסיה, סובלת מאוד מהמיתון העולמי שהוביל לצניחה בביקושים לתוצרת של המדינה. שר המסחר של סינגפור פרסם עדכון לתחזית שלו לכלכלת המדינה, עדכון שלישי במהלך חמשת החודשים האחרונים. כעת צופה השר צמיחה שלילית שבין 6% ל-9%. התחזית הקודמת דיברה על התכווצות של 2%-5%.

הצניחה בתמ"ג הסינגפורי משקפת את ההשפעה הניכרת של המשבר, לאחר שב-2008 רשמה המדינה צמיחה של 1.2% וב-2007 עלה התמ"ג ב-7.7%. המצב הנוכחי של כלכלות אסיה מצביע על השפעה מאוחרת של המשבר שהחל בארה"ב בסוף 2007 והתפשט לרוב הכלכלות בעולם.

כלכלת סינגפור סובלת במיוחד מהצניחה העולמית בביקושים למוצרים בתחומי מפתח של התעשייה המקומית - אלקטרוניקה, מכניקה עדינה ותרופות. הענפים הללו רשמו ברבעון הראשון של 2009 התכווצות של 29%.