המסחר במזרח הרחוק ננעל במגמה מעורבת: הניקיי ירד ב-1.1%, מניית ריו טינטו עלתה באותו שיעור באוסטרליה

הונג קונג עלתה ב-0.6% בסיום ; התפוקה התעשייתית ביפן ירדה בהתאם לציפיות ; סמבקורפ איבדה 4.5% מערכה בסינגפור ; לי ופונג נפלה ב-10% ; קנון נסוגה ב-2.6% ; קומטצו צללה ב-5.6% ; שיעור הניצולת ביפן המשיך לרדת

שוקי המניות במזרח אסיה הצביעו מוקדם יותר על ירידות שערים לאחר מספר ימי מסחר שהסתיימו בעליות. בכך, עמדו לסיים מגמה חיובית על רקע אופטימיות זהירה להתאוששות עולמית מהמשבר העולמי.

הירידות הבוקר, שהגיעו בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט אמש - לרבות דו"חות מאכזבים של יצרנית מעבדי המחשב אינטל ונתוני מאקרו פושרים, ננעלו בסופו של דבר במגמה מעורבת לאחר שהצהרתו של מנכ"ל UBS בשוויץ ריככה מעט את החדשות לגבי היקף הפיטורין וההפסדים בבנק הגדול בשוויץ, ושלחה את שוקי המניות למומנטון שלילי לכשעצמו.

מניות הנמנות עם מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים ירדו בשוקי ההון של המזרח במחזורים נמוכים שהובילו את הבורסות באיזור לטריטוריה שלילית בחלקה, כאמור.מנכ"ל פלוברייט ניירות-ערך בהונג-קונג, אמר לסוכנות הידיעות "AP" כי המשקיעים כעת מתמקדים בתוצאות הכספיות של החברות האמריקניות - ובמיוחד אלו של הבנקים.

"השוק מתכונן לצעדת הלוויה של ג'נרל מוטורס, אז לא נהיה מופתעים מירידות", אמר. "הדבר המשמעותי ביותר הוא שהבנקים יתאוששו. אם הבנקים יצליחו לדווח על תוצאות חזקות ברבעון הראשון של 2009, אני חושב שנהיה בסדר". לדבריו, גם במקרה כזה המשקיעים ימשיכו לחשוש שנתוני המאקרו המגיעים מארה"ב "גרועים מידי".

מדד הניקיי 225 בטוקיו ; המדד המשולב של בורסת שנחאי ; מדד ההנג-סנג בהונג-קונג

זירת המאקרו

התפוקה התעשייתית ביפן בחודש פברואר ירדה ב-9.4% נוספים, לאחר שירדה ב-9.4% גם בינואר. הירידה היא בהתאם לציפיות האנליסטים. האומדן הראשוני צפה ירידה של 9.5%.

שיעור הניצולת ביפן ירד בפברואר ב-11.9% בהמשך לירידה של 12.9% בינואר.

מניות בכותרות

מנייתם של לי ופונג , הידועים כספקים הגדולים ביותר של ביגוד וצעצצועים לוול מארט, צנחה בהונג-קונג על רקע החשש מהצריכה המתמתנת בכלכלת ארה"ב.

כך גם מניית קאנון , שיותר ממחצית ממכירותיה מגיעים מאירופה ומארה"ב, אשר ירדה בטוקיו על רקע התחזקות הין היפני - עובדה ששוחקת את המכירות שלה במונחי מטבע חוץ.

קומטצו , היצרנית השנייה בגודלה בעולם של דחפורים, הגיבה לדיווח כי תסגור שני מפעלים.

סמבקורפ מרין (סימול: SMM:SP בבורסה בסינגפור), יצרנית אסדות הקידוח השנייה בגודלה בעולם, צנחה בתגובה ללקוחה מרכזי אשר נכנסה לפירוק נכסים.

באוסטרליה, טום אלבניז, מנכ"ל ריו טינטו , לחוץ על בעלי המניות ורשויות הפיקוח לאשר את הזרמת ההון (19.5 מיליארד דולר) על-ידי תאגיד האלומיניום הסיני, במה שעשוי להיות חבל ההצלה האחרון שלו להחזיק בתפקיד. ההזרמה היא תמורת מכירת נכסים והנפקת אג"ח להמרה, וצפויה להפחית מהותית מגובה חובותיה - 38.9 מיליארד דולר. בעלי המניות מתכנסים היום (ד') בלונדון כדי לבחור את הדירקטורים בחברה.