פתיחת משפטו של הנשיא לשעבר משה קצב נדחתה ב-3 שבועות

זאת לבקשת סניגוריו ; אם לא יהיו עיכובים נוספים, משפטו של קצב באשמת אונס ייפתח ב-14 במאי

פתיחת משפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, נדחתה ב-3 שבועות - זאת לבקשת סניגוריו, שטענו כי הם זקוקים לזמן נוסף על מנת להיערך לדיון.

אם לא יהיו עיכובים נוספים - משפטו של קצב ייפתח בעוד כחודש, ב-14 במאי.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, משה לדור, החליטו לפני כחודש להעמיד לדין את קצב באשמת אונס ומעשי מין חמורים שביצע במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה.

ההחלטה התקבלה בתום השלמות חקירה שערכה המשטרה, שהביאו את מזוז ולדור למסקנה כי יש לתת אמון בגירסת המתלוננות וכי התשתית הראייתית מקימה "אפשרות סבירה להרשעה".

משפטו של נשיא המדינה לשעבר צפוי להיערך בפני הרכב של 3 שופטים. בראש ההרכב יעמוד השופט ג'ורג' קרא, כשלצידו השופטות יהודית שבח ומרים סוקולוב. במערכת המשפטית אומרים כי מדובר בהרכב "שקול, מאוזן ויעיל".

רשימת האישומים נגד קצב כוללת שני מעשי אונס, מעשה מגונה בכוח בא' ממשרד התיירות, הטרדה מינית של ה' מלשכת הנשיא, מעשה מגונה והטרדה מינית של ל' מלשכת הנשיא; הטרדת עד ושיבוש הליכי משפט.

נציין כי רשות השידור הגישה לאחרונה בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להתיר את סיקור משפטו של קצב בקול ישראל, זאת בטענה כי לדיונים במשפטו של הנשיא לשעבר יש "חשיבות ועניין ציבורי מהמדרגה הראשונה".