האם יש עתיד לספקיות ערך מוסף בסלולר? הורחב רישיונה של Free Telecom לשיחות סלולריות באמצעות רשתות Wi-Fi

Free Telecom מעוניינת להתחיל בשירות מסחרי של שירותים ואפליקציות חדשות בתוך מספר חודשים

הורחב רישיונה של חברת Free Telecom, העוסקת בתחום הטלפוניה האינטרנטית על גבי הסלולר, ולפני החג היא קיבלה ממשרד התקשורת אישור להרחבת רישיון. רישיון זה מאפשר למנוייה שירותי שיחות, SMS, צ'ט ועוד גם על-גבי רשתות Wi-Fi. החברה נמצאת בעיצומו של ניסוי שיווקי שמתפתח ומעובה בשירותים ואפליקציות חדשות ועל פי תוכניותיה, היא מעוניינת להתחיל בתוך מספר חודשים בשירות מסחרי. זאת, במידה ועד אז ישלים משרד התקשורת כמה מהלכים רגולטוריים - שיאפשרו לחברות כמוה לספק שירותי ערך מוסף על גבי הרשתות הסלולריות, בלי שהן יוכלו למנוע זאת.

החברה מדווחת שכחלק מהרחבת הרישיון והשירות, הופצה גירסה חדשה למנויי החברה, התומכת במעבר חלק בין דור 3 לבין Wi-Fi, ועוד מספר שיפורים משמעותיים, שתכליתם, הרחבה נוספת של השירותים המוצעים על-ידי החברה, והוזלת תעריפים נוספת ללקוחות. לדוגמא, לצורך קבלת השירות, המנוי לא מחויב לרכוש חבילות גלישה סלולריות יקרות, וניתן להשתמש בשירותי Wi-Fi חינמיים, הן בארץ והן בחו"ל (חיסכון בנדידה).

החברה מדווחת שבשירות ה-SMS בוצעו הרחבות ושיפורים נוספים, שכיום, לראשונה בעולם, הוא SMS Over IP דו-כיווני מלא (עם אורך של 210 תווים בעברית, במחיר הודעה בודדת) אפשרות למשלוח הודעות ישירות מהמכשיר, וכן מספר שיפורים בחיסכון בצריכת סוללה. כמו כן בוצעו מספר רב של שיפורים בעולם הקהילות, מסרים מיידיים וצ'ט, וכיום ניתן להתחבר מהסלולר, ובחינם, לכל הקהילות הגדולות בעולם: MSN, Google Talk, פייסבוק, סקייפ, Yahoo, Aim, QQ, ICQ, ובקרוב תושק גם אינטגרציה מלאה למנויי פרינג'.