הנסיקה של מניית אפריקה: פי 3 מהשפל

למרות העליות החדות, המניה רחוקה עדיין ב-85% משיאה * נמשכת חגיגת העליות בבורסה בהובלת מניות הנדל"ן והבנקים

אפריקה ישראל ממשיכה לככב בבורסה בתל אביב: המניה זינקה ב-17% נכון לשעות אחר הצהריים, והשלימה זינוק של יותר מ-80% בתוך שבוע. אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, ריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה, שעמד על יותר מ-200 מיליון שקל והיווה כ-12% מסך המחזור.

בשוק ההון מעריכים כי חלק גדול מרוכשי המניה הם משקיעים זרים, משקיעים מוסדיים וספקולנטים, המבקשים לנצל את התנודתיות הגבוהה של המניה במטרה לגרוף רווחים מהירים.

בימים האחרונים זינקה מניית אפריקה ישראל בעשרות אחוזים ובמחזורי מסחר הגדולים ביותר בשוק. מתחילת השנה הוסיפה המניה לערכה 190%, והיא נסחרת כיום לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל. עם זאת, המניה עדיין רחוקה ב-85% משוויה בשיא.

הטריגר לגל העליות הוא העסקה למכירת קניון רמת אביב וקניון סביונים לחברת מליסרון לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל. העסקה תניב לאפריקה תזרים מזומנים של כ-800 מיליון שקל. היא מספקת לה מרווח נשימה ומסירה את הספק לגבי יכולתה לעמוד לפחות בתשלומי האג"ח הקרובים שלה. גם הרוח הגבית בשוקי העולם תדלקה היטב את מניית החברה.

הסנטימנט החיובי מתבטא גם באיגרות החוב של החברה, שזינקו היום ב-8% בממוצע, ובכך השלימו זינוק של כ-100% בממוצע מתחילת השנה. אולם, תשואות האג"ח שלה עדיין גבוהות למדי, ועומדות על 25%-40%.

גם מניות הבנקים קפצו היום ביותר מ-4%, על רקע מגמה חיובית במניות הפיננסים בחו"ל. עליות אלה בלטו במיוחד על רקע עליות השערים המתונות שנרשמו היום בבורסה. *