אמזון מכחישה צנזורה של ספרות הומו-לסבית

אלפי ספרים באתר אמזון, בעיקר ספרות הומו-לסבית, איבדו את דירוג המכירות שלהם וכך הפכו קשים למציאה במהלך חיפוש מקוון ; לטענת החברה, הסיבה לכך נעוצה בבעיות קטלוג טכניות

לאחר יומיים של תגובות נזעמות ברחבי רשת האינטרנט ובעיקר בטוויטר ובאתר אמזון , הגיעה תגובת החברה התולה בבעיות קטלוג טכניות את העובדה שאלפי ספרים באתרה איבדו את דירוג המכירות שלהם וכך הפכו קשים למציאה במהלך חיפוש מקוון.

לפי מרבית התלונות, הבעיה הופיעה בעיקר בספרות הומו-לסבית, ולכן הואשמה החברה בצנזורה (על רקע התנכלות לז'אנר). הספרים הבולטים שאיבדו את דירוגם היו Giovanni's Room, של ג'יימס בולדווין, רומן הומוסקסואלי בשם Transgressions, וספר שיצא לאחרונה Unfriendly Fire, על מדיניות המדינה לגבי הומוסקסואליות בצבא.

דובר אמזון הודיע לסוכנויות הידיעות כי "היתה תקלה במערכת שלנו", וציין כי 57.310 ספרים בקטגוריות שונות נפגעו מהתקלה המדוברת, ואחוזי הקנייה שלהם נמחקו. הוא הוסיף הבטחה כי "החברה תנקוט בצעדים הדרושים כדי למזער את האפשרות שתקלה מהסוג הזה תקרה שוב בעתיד".

חשוב להזכיר כי אחוזי הקנייה של הכותרים הרשומים באתר אמזון חשובים ביותר לסופרים, כיוון שהם ממקמים את ספריהם ברשימת רבי-המכר של האתר.