בדרך להפרטת נמל אילת: משרד האוצר מאיץ את הדיונים על פינוי בסיס חיל הים בעלות של 150 מיליון שקל

במשרד האוצר מעוניינים לקדם את הפרויקט במהירות האפשרית מתוך כוונה לסכם על מתווה לפינוי הבסיס עוד לפני ההפרטה

משרד האוצר האיץ באחרונה את הדיונים לגבי פינוי בסיס חיל הים באילת במטרה להגדיל את השטחים המיועדים לתיירות בעיר, כך נודע ל"גלובס". עלות העתקת בסיס חיל הים באילת נאמדת ב-150 מיליון שקל לפחות. הדיונים על פינוי הבסיס מתקיימים במקביל לתוכנית להפריט את הנמל לקראת שנת 2010. במשרד האוצר מעוניינים לקדם את הפרויקט במהירות האפשרית מתוך כוונה לסכם על מתווה לפינוי הבסיס עוד לפני ההפרטה.

פינוי בסיס חיל הים באילת מתעכב מזה שנים ארוכות בגלל מחלוקות בין עיריית אילת, משרד הביטחון וחברת נמלי ישראל. שתי החלופות העומדות כעת על הפרק הן העתקת הבסיס לתוך חלקו הצפוני של הנמל האזרחי או לחלופין צמצום אזור הבסיס הצבאי בתוך החוף הצפוני. מחלוקת נוספת נוגעת למי יישא בעלות מימון העתקת הבסיס.

בנמל אילת ובחברת נמלי ישראל, המנהלת את נכסי הנמלים, מתנגדים בתוקף להעתקת הבסיס הצבאי לתוך הנמל האזרחי, בטענה שהדבר יפגע קשות בפעילות הכלכלית בנמל. כמו כן, העתקת הבסיס לתוך הנמל האזרחי תפגע באפשרות לחיבור עתידי של הנמל למסילת הרכבת.

בצוות לקידום ההפרטה חברים סגן מנהל רשות החברות אסף רגב, יו"ר נמל אילת עו"ד יאיר חזן, סמנכ"ל חברת נמלי ישראל עו"ד יואב צוקרמן, וקרן טרנר מאגף התקציבים באוצר.

במשרד האוצר סרבו להתייחס. גורמים המקורבים לנושא ציינו כי "הצוות להפרטת נמל אילת אכן קיים מספר דיונים בנושא, אך לא התקבלה כל החלטה".

בענף התיירות ובעיריית אילת מנסים לקדם מזה תקופה ארוכה את פינוי בסיס חיל הים זאת במטרה לפנות שטחי חוף נוספים ולעוד התיירות לאזור. לאילת כיום 700 מטר בלבד של חוף מוכרז מתוך רצועה חוף בת 13 ק"מ מהגבול עם ירדן ועד מצרים.