עוד נכס של לבייב למכירה? דניה סיבוס השלימה את מחזור החוב בכביש 431 - וכעת תוכל לצרף שותפים לכביש

דניה השלימה היום מחזור חוב של כ-1.33 מיליארד שקל ; מנכ"ל דניה אילן בן גיגי אמר בעבר כי החברה לא פוסלת מימוש חלק מאחזקותיה בפרויקט

דניה סיבוס , בניהולו של אילן בן גיגי, דיווחה היום כי החברה הבת (100%) "נתיבי היובל", זכיינית כביש 431 הסדירה קבלת הלוואה לזמן ארוך (לתקופה של כ-21.5 שנים) מקונסורציום המורכב מתאגיד בנקאי וממספר משקיעים מוסדיים. ההלוואה היא בסך כולל של כ-1.33 מיליארד שקל, בריבית שנתית צמודה בשיעור של 4.27%.

מדובר במחזור של החוב בנקאי לטווח הקצר והמרתו להלוואה לטווח ארוך זאת בהתאם לתנאים שנקבעו מראש עם הגופים המוסדיים בסגירה הפיננסית לפרויקט.

חברת הדירוג מעלות הודיעה היום על קביעת דירוג סופי של AA יציב להתחייבויות לטווח ארוך. במעלות ציינו בדו"ח כי קיים סיכון נמוך לאי עמידת הזכיין בדרישות לתפעול וזמינות הכביש.

לאחר שהכביש נפתח לתנועה בתחילת חודש פברואר 2009 והושלמה המרת החוב, ההערכה היא שכביש 431 הופך למעשה לעוד נכס פיננסי בפורטפוליו של אפריקה ישראל, שכפי שפורסם בעבר ב"גלובס", בוחנת גם את מכירת אחזקותיה בזכיינית כביש חוצה ישראל, חברת "דרך ארץ", לפי שווי של 300-400 מיליון שקל.

לפי הערכות בענף התשתיות, הפרויקט צפוי למשוך התעניינות ממשקיעים פיננסים ומהמוסדיים לנוכח הירידה בתשואות באפיקים הפיננסיים, ולאור העובדה שהוא מספק תשואה מובטחת.

מנכ"ל דניה סיבוס, אילן בן גיגי לא פסל בעבר על הסף את האפשרות של הכנסת שותף או מימוש האחזקות בפרויקט, לאחר סיום שלב ההקמה.

בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס" אמר בעבר בן גיגי כי "יתכן אבל עוד מוקדם לקבוע. חברות הביטוח כבר קנו חלק גדול מהכביש כי הם בעלי החוב, זאת אומרת המימון מגיע דרך המוסדיים, אז חלק גדול מהעניין הזה זה כבר בבעלותם. אבל אתה צודק שברמת האקוויטי יש איזו מחשבה. כל השלב הזה של המעבר בין הקבלני לזכייני נמצא במין תקופת ביניים ועוד כמה חודשים הכול יתאפס, יצא כסף ויכנס כסף, ואז נוכל להיות הרבה יותר ברורים.