אפקט אופרה ווינפרי: מאות אלפים הצטרפו לטוויטר בעקבות מסר ששלחה בשידור

ההערכות: בין 700 אלף ל-1.2 מיליון משתמשים חדשים הצטרפו לטוויטר בעקבות אופרה ווינפרי

ריאן בלוק, עורכו לשעבר של בלוג הטכנולוגיה Engadget, לקח על עצמו פרויקט. הוא ניסה לבדוק את כמות האנשים שפתחו חשבון טוויטר בעקבות הצטרפותה של שדרנית הטלוויזיה אופרה ווינפרי, לרשימת הסלבריטאים הארוכה המשתמשים באתר המיני-בלוגינג הלוהט. המספר אליו הגיע בלוק הוא 1.2 מיליון.

האם כולם הצטרפו לאתר בעקבות הצטרפותה של ווינפרי? האם המספר אליו הגיע בלוק הוא מדויק? התשובה לשתי השאלות הללו אינה ברורה, אך מה שניתן לומר הוא שלהצטרפותה של ווינפרי לטוויטר היתה השפעה עצומה על כמות המשתמשים באתר. ממש כמו שהיתה לה בעבר השפעה אדירה על מוצר אחר - ה-Kindle של אמזון, הספר האלקטרוני שזכה לחשיפה אצלה בתוכנית.

חישובים סותרים

טוויטר הוא אתר שדרכו יכולים אנשים לעדכן את חבריהם באינטרנט או בסלולר באמצעות במסרים קצרים.

אנשי הבלוג הטכנולוגי Techcrunch רצו לבדוק את אמינות הדיווח של בלוק וניסו לחשב בעצמם עד כמה ווינפרי היא דמות פופולרית בארה"ב, בכל הנוגע לטוויטר.

כמו בלוק, גם אנשי Techcrunch השתמשו במספר הסדרתי המוענק לחשבונות המשתמשים בטוויטר כדי לנסות ולעקוב אחר כמות המצטרפים לטוויטר מאז אותו יום שישי גורלי בשבוע שעבר, בו שלחה ווינפרי את הודעת הטוויט הראשונה שלה במהלך שידור תוכנית האירוח שלה.

אלא שבשונה מבלוק, הניחו אנשי Techcrunch כי מודל הענקת המספרים הסדרתיים של האתר אינו של סדרה אריתמטית אלא מתבסס על קפיצות של 10 מספרים קדימה ואחורה לסירוגין. אף אחת משתי שיטות החישוב אינה מתבססת על מידע שאושר על-ידי טוויטר. העובדה היחידה הידועה היא שהאתר הפסיק לתת מספרים סדרתיים עוקבים לחשבונות המשתמשים שלו כבר בחודש מארס 2007.

אנשי Techcrunch פתחו חשבון משתמש חדש בטוויטר שזכה למספר 33471207, והניחו שבזמן שאופרה הצטרפה לאתר היה המספר הסדרתי שהתקבל 30000000 בקירוב (והרי אין 30 מיליון משתמשים).

קוצ'ר ניצח

הם חילקו את ההפרש בין שני המספרים הללו ב-5 (מחצית מ-10, זאת מכיוון שההתקדמות של הסדרה האמורה איננה 10 באופן קבוע בשל הקפיצות), כלומר 3.5 מיליון בקירוב לחלק ב-5, לכן מספר המצטרפים המשוער לטוויטר מאז הצטרפותה של אופרה עומד על כ-700 אלף. אמנם, מספר פחות אסטרונומי מהמספר אליו הגיע בלוק בחישוביו, אך עדיין מרשים.

במהלך השבוע שבסופו הצטרפה ווינפרי לטוויטר נערך ה"מירוץ למיליון" נוסח האתר; השחקן אשטון קוצ'ר ורשת החדשות CNN התחרו ביניהם מי יהיה הראשון מבין משתמשי טוויטר אשר יהיו לו יותר ממיליון אנשים שעוקבים בקביעות אחר הודעות הטוויט שלו. שני המתחרים הודיעו כי אם יזכו, יתרמו 10,000 כילות להגנה מיתושים לאוכלוסיות נזקקות בארצות מוכות מלריה. בסופו של דבר קוצ'ר זכה.

ווינפרי עשויה לקבל תואר של מגייסת המשתמשים הגדולה ביותר בעולם.