ביבי ושרה שוב לא מפרים את החוק

האם אנחנו צריכים לשלם עבור ארוחת חג פרטית של ששת בני משפחת נתניהו?

השאלה נורא פשוטה: האם אנחנו, הציבור, צריכים לשלם עבור ארוחת חג פרטית של ששת בני משפחת נתניהו: האב, האם, שני הבנים ושני הסבים? לפי הסיפור שפורסם היום (ג') ב"ידיעות אחרונות", הוזמן האוכל לארוחת הסדר ממלון יוקרה, והובאה מלצרית. החשבון שולם ע"י לשכת ראש הממשלה, כלומר על ידינו.

באופן רגיל הסיפור יכול אולי להיחשב לקטנוני, אפילו קנטרני. אך זה לא מקרה רגיל, אלא שני "עבריינים" מועדים בתחומי הלקיחה מהציבור. האם ניתן ללמוד מהסיפור שהצמד לא למד דבר, ואולי אפילו שכלל את שיטותיו? הבה נבדוק.

האם שרה התעייפה במדבר?

במשפחות רגילות שאינן משתייכות לאצולה, האישה או הבעל מכינים את ארוחת ליל הסדר, גם אם הם מבוגרים בהרבה משרה הצעירה יחסית. אלא שבמקרה של שרה אולי צריך לזכור את אמירתו של ביבי, שהיא "הלכה אחריו במדבר". אין ספק שהליכה אחרי ביבי יכולה להיות מאוד מעייפת, לא כל שכן בתנאים מדבריים. אז באמת מגיע לה לנוח.

למה צריך מלצרית בשביל הז'לובים?

לביבי יש בלי סוף כוח להתרוצץ מהרצאה להרצאה, וכולנו נהנים לראות איך גדלו שני הבנים להיות ז'לובים בריאים וחזקים.

האם גם הם כילו את כוחותיהם במדבר? הארבעה האלה לא יכולים להסתדר לבד, כמו במשפחות נורמליות? הם צריכים למנוע מאישה עובדת להיות בליל הסדר עם המשפחה שלה? כדי לשרת שישה אנשים???

שטיקים קטנוניים וקמצניים

גם אם היו ביבי ושרה משלמים על האירוע מכיסם, עדיין היה מקום לתמוה על אופיים של אנשים המבקשים לאמץ מנהגי אצולה מנוונת. אבל ביבי ושרה לקחו את ההוצאה מהקופה הציבורית.

ביבי אומר שאלה הנהלים. לפי "ידיעות", זה לא נכון כשמדובר בארוחה פרטית. בכל מקרה יש מעשים פסולים, גם כשהם בהתאם לנהלים - ומי כמו ביבי ושרה צריכים לדעת זאת?

לא, רבותיי מהמדבר. זה לא עניין של נהלים - אלא של אנשים. חבל שלא למדתם דבר, ואתם שוב מתחילים - בעצם ממשיכים - בשטיקים הקטנוניים והקמצניים שלכם.