מנכ"ל אזורים ל"גלובס": "המגמה בשוק הדירות כרגע חיובית; מכרנו 180 דירות מתחילת השנה ולא הורדנו מחירים"

היום נודע כי אזורים מתכוונת לבצע צעדי התייעלות - שבראשם פיטורי 15 עובדים במטה החברה ; מתי דב: "אנחנו לא מממשים נכסים כרגע באופן משמעותי. אולי נממש קצת נכסים שהם לא דירות. תנו לי למכור דירות"

היום (ד') נודע כי חברת הנדל"ן אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין מבצעת צעדי התייעלות שבראשם פיטורי 15 עובדים במטה החברה. המנכ"ל, מתי דב, אמר היום ל"גלובס" כי במסגרת הצעדים לא מתוכננים כרגע מימושי נכסים בישראל.
הפיטורים מגיעים לאחר פיטורים קודמים שנערכו בחברה, ובכך יגיע מספר העובדים שפוטרו בחודשים האחרונים ל-25, כרבע מעובדי החברה. מדובר בעובדים המועסקים בהנהלת החברה, בניהול פרויקטים, בשיווק ובכספים. הקיצוץ בהוצאות הנובע מהפיטורים אמור להתבטא רק ב-2010, ולצד התייעלות בנושאים נוספים, בחברה מבקשים להקטין את היקף הוצאות ההנהלה וכלליות ב-2010 ב-25 מיליון שקל לעומת 2008.

נכון למועד עריכת הדוחות השנתיים של 2008 שנמסרו לפני כחודש העסיקה אזורים 96 עובדים, לעומת 103 עובדים ב-2007 ו-90 עובדים ב-2006. אזורים מסרה בתגובה: "החברה פועלת לשיפור הרווחיות על ידי צעדי התייעלות ובמקביל לשיפור הכנסותיה. החברה מכרה כ-170 דירות מתחילת השנה וממשיכה לממש תוכנית התייעלות שהחלה בשנה שעברה, הכוללת גם הורדת תקורות וצמצום בעלות השכר".

לא מממשת


באסיפה משותפת של מחזיקי שתי סדרות האג"ח של חברת האחזקות בוימלגרין קפיטל השולטת באזורים (64%) בתחילת החודש, אמר גיל טובול, מנכ"ל החברה, כי "לחברה אין כרגע המקורות לשלם. התוצאה של מימוש נכסים בתנאים הנוכחים זה אפס טוטאלי. צריך להגיע להסדר כולל שייתן לחברה את השקט התעשייתי ואת הזמן עד שהנכסים ישביחו את עצמם. אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם".
מתי דב: "המגמה בשוק הדירות כרגע חיובית; מכרנו 180 דירות מתחילת השנה ולא הורדנו מחירים"

למרות המצב של החברה האם, בשיחה של "גלובס" עם מנכ"ל אזורים מתי דב הוא ממשיך לשדר אופטימיות. "המגמה בשוק הדירות בישראל כרגע חיובית. מכרנו 180 דירות מתחילת השנה. לא הורדנו כלל מחירים, ומזה חודשיים המכירות חזרו לעצמן ולקצב של שלושת הרבעונים הראשונים של 2008. יש שוק של משפרי דיור, אבל גם אנשים שנכוו בבורסה. כאשר הריבית בבנק היא אפס, קונים דירות להשקעה וזה מה שמוביל את התקופה האחרונה".

כאמור, למרות מגמת המימושים של חברות הנדל"ן בארץ ובעולם אומר דב ל"גלובס" כי לצד ההיערכות מחדש, צעדי התייעלות והורדת שומנים בכל המקומות בחברה, אין בכוונתו לממש נכסים. "אנחנו לא מממשים נכסים כרגע באופן משמעותי. אולי נממש קצת נכסים שהם לא דירות. אנחנו מעדיפים לממש נכסים בדרך של פיתוח הקרקע ומכירת דירות, וכיוון שיש לנו הרבה קרקע זמינה אנחנו יכולים לעשות זאת. תנו לי למכור דירות".

לשאלה האם הבנקים או המשקיעים לא יגרמו לאזורים למימושים אמר דב: "ברמה של אזורים לא צריכים לעשות מימושים חפוזים. נבצע מימושים כאשר נרגיש שזה כדאי לנו. אין לחצים תזרימיים, שילמנו אג"ח לפני חודש, ויש לנו עוד שנה. בעסקים בחו"ל, שהם לא עסקי הליבה, אנחנו מנסים לממש, אבל גם שם לא בלחץ, ורק כאשר נרגיש שזה שווה לנו".

יצויין כי הצרות של אזורים עצמה מגיעות מעבר לים, כשלדו"חות השנתיים של חברת הבת לגנא הולדינגס הפעילה בחו"ל צורפה הערת "עסק חי". כפי שנחשף ב"גלובס" במארס השנה, אזורים נאלצה להפחית 242 מיליון שקל בשווי המוניטין שנוצר ביחס לרכישת לגנא מלפני שנתיים.