מוסד בוררות חדש מאיים לשבור את השוק: 100 דולר בלבד לשעת בוררות

זאת במקום תעריפים של עד 500 דולר הנהוגים במוסדות הבוררות האחרים ; מאחורי הקמת המוסד "יתרו" עומד עו"ד ישראל שמעוני, ועם הבוררים בו נמנים פרופ' אהרן נמדר, גד טיכו, אלכס עירד ומיכאל שחור

מוסד בוררות פרטי חדש, שלישי במספר, מוקם בישראל בימים אלה ומאיים "לשבור את השוק". המוסד יציע לפתור סכסוכים בנושאים שונים תמורת תעריף של 100 דולר לשעה בלבד, במקום תעריפים של עד 500 דולר הנהוגים במוסדות הבוררות האחרים.

במוסד החדש, "יתרו" שמו, צפויים לשמש כבוררים שופטים בדימוס ועורכי דין, כאשר הכוונה היא שהשופטים יעסקו בתיקים הגדולים בהיקף של מאות ומיליוני שקלים, ואילו עורכי הדין, שמאים, מהנדסים ומומחים אחרים יטפלו בתיקים הקטנים יותר.

ל"גלובס" נודע כי עם הבוררים נמנים פרופ' אהרן נמדר, גד טיכו, אלכס עירד ומיכאל שחור, ובמקביל מתנהל משא-ומתן עם מספר שופטים בדימוס.

המוסד יכלול גם מסלול מיוחד לתביעות קטנות של עד 50 אלף שקל, שבו הבוררות תנוהל דרך האינטרנט. המערכת החדשה תאפשר ניהול ותיעוד של כל המסמכים, כאשר כל פונה יוכל להיכנס לאתר עם קוד אישי, להעביר בקשות ולעקוב אחר הטיפול בבקשה ובתיק בצורה שקופה.

מאחורי הקמת המוסד עומד עו"ד ישראל שמעוני, שהיה מיוזמי ומנסחי התיקון האחרון לחוק הבוררות, שאיפשר לצדדים לקבוע מנגנון ערעור לבית המשפט. שמעוני סבור כי המוסד יעניק מענה לאזרח הקטן ויוריד את לחץ התיקים מבתי המשפט, בעיקר בבתי משפט השלום, שם עומס התיקים הוא רב ביותר.

לדבריו, רוב הסכסוכים יוכלו להסתיים בתוך כ-3 חודשים, ובמקרה של התביעות הקטנות אף בזמן קצר יותר.