סיטי משיק בישראל תחום פעילות חדש: סחר בגזי חממה

"הניסיון הרב שיש לסיטי העולמית עם חברות בינלאומיות בתחום ה-Certified Emission Reduction Credit מעניק ללקוחות הישראליים יתרון משמעותי, וחושף אותם לאפשרויות חדשות של שיתופי פעולה עסקיים"

סיטי משיק בישראל פעילות חדשה - סחר בגזי חממה, Emission Trading. סחר בגזי חממה נחשב כיום לאחד מתחומי הסחר החדשים שצומח בשיעור דו-ספרתי ומגלגל עשרות מיליארדי אירו בשנה.

הוא מבוסס על הדרישות של פרוטוקול קיוטו, אשר חייב את המדינות המפותחות שהוקצבה להן מכסה מותרת לפליטה, להפחית את היקף הפליטה. המפעלים שפועלים במדינות המתפתחות ומצליחים לחסוך בפליטת גזי חממה, יכולים לקבל זיכוי מהאו"ם על ההפחתה, ולמכור אותו למפעל במדינה מפותחת שחייב בהפחתה, אך לא מצליח לעמוד במכסה שהוקצבה לו.

הסחר יתבצע מדסק המסחר הקיים של הבנק בת"א. "זהו חלק מהאסטרטגיה שלנו, להציג מוצרים חדשניים לשוק ההון הישראלי", נאמר בהצהרת הבנק. את הנושא מנהל בישראל ניל קורני, מנהל חדר מסחר של סיטי וחבר הנהלת הבנק. קורני מציין: "הניסיון הרב שיש לסיטי העולמית עם חברות בינלאומיות בתחום ה-Certified Emission Reduction Credit מעניק ללקוחות הישראליים יתרון משמעותי, וחושף אותם לאפשרויות חדשות של שיתופי פעולה עסקיים".

ישראל נמצאת ברשימת המדינות המתפתחות, וככזו אינה מחויבת ליישום פרוטוקול קיוטו; יחד עם זאת, בדיקות מראות כי היא עומדת בקו אחד עם כל המדינות המפותחות המחויבות ליישומו, מה שהופך אותה ליעד מצוין לפרויקטים בשוק ה-CDM (מנגנון הפיתוח הנקי) ולסחר ב-CER's עם גורמים במדינות מפותחות. ישראל אישררה את הפרוטוקול ולכן רשאית להיות מעורבת בשוק ה-CDM.